کد خبر : 34130

دور جدید افزایش قیمت های پلی پروپیلن برای آوریل

دور جدید افزایش قیمت های پلی پروپیلن برای آوریل

پتروتحلیل- عرضه کنندگان پلی پروپیلن در ترکیه سیاست های افزایش قیمت خود برای ماه آوریل را ادامه می دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»، با این حال، همانطور که در تحلیل هفته گذشته پیش بینی شد، این افزایش قیمت ها برای این ماه نسبت به ماه مارس میزان کمتری خواهند داشت. بسیاری از تولیدکنندگان ثابت پلی پروپیلن هنوز قیمت های پیشنهادی خود برای ماه آوریل را اعلام نکرده اند در حالی که بحث های فروشندگان در مورد محدودیت سهمیه محدود فروش ادامه داشته و شاهد این هستیم که عرضه کنندگان در حال رساندن قیمت ها به مرز ۱۱۰۰ دلار در هر تن هستند.

قیمت های پلی پروپیلن گرید رافیا وارداتی از عربستان (CIF، مشمول ۵/۶ درصد عوارض گمرکی) به ترکیه با افزایش ۳۰ تا ۶۰ دلاری نسبت به هفته گذشته بین ۱۰۵۰ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن قرار دارد. پلی پروپیلن گرید فیبر وارداتی از این منبع با افزایش ۲۰ تا ۲۵ دلاری بن ۱۰۷۵ تا ۱۰۹۰ دلار در هر تن گزارش شده در حالیکه نرخ قراردادهای منعقد شده بین ۱۰۷۵ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن است.

یک تولیدکننده جهانی قیمت های گریدهای هموپلیمر پلی پروپیلن خود را ۲۰ تا ۴۰ دلار در هر تن افزایش داده و اعلام کرده است: «ما میزان محدودی پلی پروپیلن داریم که به مشتریان مشخصی فروخته خواهند شد.»

قیمت های محصولات وارداتی از ایران نیز اعلام شدند و پیش بینی می شود ارسال محصولات از این کشور در هفته اول آوریل ادامه پیدا کند. از اینرو قیمت های پلی پروپیلن گرید رافیا وارداتی از این ایران (CPT، مشمول ۵/۶ درصد عوارض) با ۳۰ تا ۵۰ دلار افزایش به ۱۰۷۰ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن رسیده در حالیکه پلی پروپیلن گرید فیبر این کشور بدون تغییر در بازه پایینی قیمت و با افزایش ۴۰ دلاری در بازه بالایی بین ۱۰۸۰ تا ۱۱۲۰ دلار در هر تن قرار گرفته است. گفته شده قیمت های نزدیک به بازه بالایی این محدوده های قیمتی برای تحویل فوری محصولات است.

شرکت Petkim قیمت های پلی پروپیلن خود را در روز دوشنبه با افزایش ۲۵ دلاری اعلام کرده است. قیمت های پلی پروپیلن گرید رافیا از این شرکت بدون تغییر در بازه پایینی و با افزایش ۳۰ دلاری در بازه بالایی بین ۱۳۷۰ تا ۱۴۵۰ دلار در هر تن (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) قرار گرفته است. تمایل خرید به محصولات با قیمت های بالاتر از ۱۴۰۰ دلار در هر تن بسیار کم است باتوجه به اینکه گفته شده محصولاتی با قیمت های بین ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۰ دلار در هر تن مخصوصا در استانبول عرضه می شوند.

محتمل است محدودیت های عرضه در کوتاه مدت جو بازار را افزایشی نگه دارد باتوجه به اینکه طبق پیش بینی ها تعداد بیشتری از فروشندگان رویکردی افزایشی نسبت به بازار خواهند داشت. افزایش ۶۰ یورویی در قراردادهای پروپیلن در اروپا نیز این جو افزایشی تقویت خواهند کرد. به گزارش «پتروتحلیل»، با این وجود برخی معامله کنندگان معتقدند پس از افزایش عرضه از طرف ایران باتوجه به کمبود تقاضا از طرف مصرف کنندگان نهایی و مشکلات جریان پول ممکن است افزایش قیمت های این محصولات محدود شوند. بدون شک قیمت های پلی پروپیلن در ترکیه برتری چشمگیری نسبت به قیمت ها در چین دارند. در چین با وجود کمبود عرضۀ پلی پروپیلن روند ثابت و رو به افزایش قمیت ها ادامه یافت در حالیکه باتوجه به شروع فعالیت مجدد واحدهای پلی پروپیلن در سرتاسر آسیا نظرات در مورد آینده این بازار در بلند مدت متفاوت است.

قیمت های مرجع خاورمیانه پلی پروپیلن گرید رافیا: ۱۰۵۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن (افزایش ۴۰ دلاری در بازه پایینی و افزایش ۵۰ دلاری در بازه بالایی) پلی پروپیلن گرید فیبر: ۱۰۷۵ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن (افزایش ۴۵ دلاری در بازه پایینی و افزایش ۵۰ دلاری در بازه بالایی) ایران پلی پروپیلن گرید رافیا: ۱۰۷۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن (افزایش ۴۰ دلاری در بازه پایینی و افزایش ۳۰ دلاری در بازه پایینی) پلی پروپیلن گرید فیبر: ۱۰۷۰ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن (افزایش ۱۰ دلاری در بازه پایینی و بالایی)

ارسال نظر