کد خبر : 33904

افزایش قیمت پلی پروپیلن ها زیر سایه «نفت و پروپیلن»

پتروتحلیل- قیمت پلی پروپیلن در تاریخ ۱۱ مارس در جنوب شرق آسیا و چین روندی افزایشی یافت.

قیمت پروپیلن نیز در این تاریخ با افزایش ۴۰ دلاری در شمال شرق آسیا روبه رو شد و در محدوده ۶۸۰ تا ۷۳۵ دلار گزارش شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت پلی پروپیلن فیلم (BOPP) در تاریخ یاد شده به صورت همه منظوره در جنوب شرق آسیا ۳۰ دلار افزایش داشت و در محدوده ۹۲۰ تا ۱۰۱۵ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است.

همچنین پلی پروپیلن فیلم (BOPP) در جنوب شرق آسیا با گمرکی هم ۹۲۰ تا ۹۵۵ دلار و بدون گمرک هم ۹۸۰ تا ۱۰۱۵ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده که ۳۰ دلار نسبت به هفته قبل رشد کرده است. قیمت این کالا در چین نیز روندی صعودی داشته و در محدوه ۹۱۰ تا ۹۲۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده که ۵۰ دلار افزایش داشته است.

در همین حال قیمت پلی پروپیلن فیلم (ipp) به صورت همه منظوره و در جنوب شرق آسیا با رشد ۳۰ دلاری به رقم ۹۴۰ تا ۱۰۲۰ دلار در هر تن سی اف آر رسیده است. قیمت این کالا در جنوب شرق آسیا با گمرکی نیز با رشد ۳۰ دلاری در محدوده ۹۴۰ تا ۹۶۰ دلار و بدون گمرکی با افزایش ۳۰ دلاری در محدوده ۱۰۱۰ تا ۱۰۲۰ دلار در هر تن سی اف آر قرار گرفت.

در تاریخ یاد شده قیمت پلی پروپیلن تزریقی نیز به صورت همه منظوره و در جنوب شرق آسیا به ۹۲۰ تا ۱۰۲۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید که ۳۰ دلار نسبت به هفته قبل رشد را نشان می دهد. قیمت این کالا در جنوب شرق آسیا با گمرکی ۹۲۰ تا ۹۴۰ و بدون گمرکی ۱۰۰۰ تا ۱۰۲۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده که ۳۰ دلار رشد داشته است.

قیمت این کالا به صورت همه منظوره و در ویتنام نیز در محدوده ۹۲۰ تا ۹۳۰ دلار و در چین ۸۸۰ تا ۹۲۰ دلار در هر تن سی اف آر بوده که در ویتنام ۳۰ و در چین ۴۰ دلار نسبت به هفته قبل گران تر شده است.

در همین حال قیمت پلی پروپیلن رافیا در جنوب شرق آسیا نیز با رشد روبه رو شد، به طوری که قیمت این کالا به صورت همه منظوره با افزایش ۳۰ دلاری به رقم ۹۱۰ تا ۱۰۱۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید. قیمت این کالا با گمرکی ۹۱۰ تا ۹۴۰ و بدون گمرکی هم ۹۸۰ تا ۱۰۱۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده که نسبت به هفته قبل ۳۰ دلار رشد کرده است. در ویتنام و چین هم قیمت این کالا به ترتیب در محدوده ۹۱۰ تا ۹۳۰ و ۸۸۰ تا ۹۳۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده که به ترتیب ۳۰ و ۴۰ دلار رشد داشته است.

در همین حال در تاریخ یاد شده قیمت پلی پروپیلن مشکی کوپلیمر به صورت همه منظوره و در جنوب شرق آسیا نیز با رشد ۳۰ دلاری به رقم ۱۰۰۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن سی اف آر رسید. قیمت این کالا در جنوب شرق آسیا با گمرکی ۱۰۰۰ تا ۱۰۱۰ و بدون گمرکی ۱۰۴۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده که نسبت به هفته قبل ۳۰ دلار رشد داشته است. همچنین قیمت این کالا در چین در محدوده ۹۹۰ تا ۱۰۷۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده که نسبت به هفته قبل ۳۰ دلار رشد داشته است.

همچنین قیمت پلی پروپیلن Random کوپلیمر نیز در این تاریخ در جنوب شرق آسیا ۱۰۵۰ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده که ۳۰ دلار رشد کرده است. قیمت این کالا در جنوب شرق آسیا و با گمرکی ۱۰۵۰ تا ۱۰۹۰ و بدون گمرکی ۱۱۳۰ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده که ب۳۰ دلار رشد داشته است. همچنین قیمت این کالا در چین در محدوده ۱۰۲۰ تا ۱۱۱۰ دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده که ۳۰ دلار نسبت به هفته قبل گران شده است.

بازیگران دربازار پلی پروپیلن افزایش قیمت را به سفت شدن قیمت نفت و همچنین خوراک پروپیلن مرتبط می دانند و انتظار کاهش قیمت ها را ندارند.

pp11march

pp-11march

ارسال نظر