کد خبر : 32235

«سیبور» روسیه سهام شرکت پلی اتیلن ترفتالات POLIEF را خرید

پتروتحلیل- شرکت پتروشیمی سیبور روسیه به تازگی اعلام کرد که ۱۷٫۵ درصد از سهام شرکت پلی اتیلن ترفتالات ( PET ( POLIEF را که در اختیار دولت جمهوری باشقیرستان بود؛ خریداری کرده است، با این اقدام سیبور تمام سهام شرکت POLIEF را بدست آورد.

به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی سیبور با پیشنهاد ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار، برنده مزایده اعلام شده است.

پاول لایکوویچ، مدیر عامل شاخه تولید محصولات پلاستیکی و ارگانیک شرکت سیبور، عنوان کرد: ما به سرمایه گذاری در تاسیسات تولید پلی اتیلن ترفتالات POLIEF ، بهبود و ارتقاء ملاحظات زیست محیطی، سلامت و ایمنی در این مجموعه ادامه خواهیم داد. این در حالیست که بازار داخلی این محصول با چالش های فروانی مواجه است.

لایکوویچ همچنین افزود: باید مراتب قدردانی خود را از دولت جمهوری باشقیرستان اعلام کنیم. چرا که این دولت ظرف چند سال گذشته با همکاری های سازنده خود امکان تولید با راندمان بالا را در این منطقه فراهم و فرصتهای شغلی جدیدی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ما در گذشته قراردادهایی برای تامین خوراک اولیه مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی واقع در منطقه باشقیرستان و سرمایه گذاری برای توسعه ظرفیت پلی اتیلن در این جمهوری داشته ایم. تجربه همکاری های سابق بسیار موفق بود و اهداف در نظر گرفته شده به طور کامل محقق شدند. از این رو تصمیم مقامات جمهوری باشقیرستان برای واگذاری سهام خود منطقی به نظر می رسد.

سال گذشته میلادی شرکت POLIEF ضمن تجهیز و نوسازی خطوط تولید پلی اتیلن ترفتالات خود، یک خط تولید جدید به این مجموعه افزود. بدین ترتیب ظرفیت تولید تاسیسات این شرکت به ۲۱۰ هزار تن در سال بالغ شد.

جمهوری باشقیرستان یکی از واحدهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه است.

ارسال نظر