کد خبر : 31940

پلی اتیلن سازهای چینی در انتظار پایان سال نو و بهبود تقاضا

پلی اتیلن سازهای چینی در انتظار پایان سال نو و بهبود تقاضا

پتروتحلیل- علیرغم افزایش قیمت اتیلن قیمت های پلی اتیلن کاهش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده های شاخص قیمت ChemObris هفته گذشته حتی با توجه به ادامه افزایش قیمت اتیلن در بازار نقدی قیمت های پلی اتیلن در چین روند ثابت و رو به کاهشی داشتند که این مسئله موجب شد قیمت های پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم نزدیک به قیمت های اتیلن قرار بگیرند.

در همین حال یکی از توزیع کنندگان اظهار کرده است: «افزایش قیمت اتیلن موجب افزایش قیمت های پلی اتیلن نشده است زیرا میزان تقاضای پلی اتیلن پایین است و سرعت رشد اقتصادی چین کمتر از حد انتظار است. بانک های چین این روزها بیش از پیش برای پرداخت وام مُرَدد هستند و این مسئله نیز موجب محدود شدن میزان تقاضا شده است. یکی از تاجران که پلی اتیلن سبک گرید فیلم کره جنوبی را به قیمت ۱۱۲۵ دلار در هر تن (CFR) و پلی اتیلن سنگین گرید فیلم عربستان سعودی را به قیمت ۱۰۷۵ دلار در هر تن (CFR) پیشنهاد می دهد بیان داشته است: «با توجه به اینکه رشد اقتصادی کند شده است، تقاضا پایین باقی خواهد ماند و تبدیل کنندگان زیادی نیستند که توانسته اند امسال کسب و کار خود را گسترش دهند. ما پیش بینی می کنیم تا بعد از سال نوی چین شاهد بهبود در وضعیت تقاضا باشیم.»

تاجر دیگری که پلی اتیلن سبک گرید فیلم عربستان سعودی را با رقم ۱۰۵۰ دلار در هر تن (CFR) پیشنهاد داده است گزارش داده است: «خریداران بیش از نیازشان خرید نمی کنند و منعقد کردن قرارداد بدون دادن تخفیف سخت است. ما احساس می کنیم که قیمت ها در کوتاه مدت هنوز برای کاهش جا دارند.» قیمت های پلی اتیلن وارداتی از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض گمرکی به صورت (CFR) روند ثابت و رو به کاهشی در بازه پایینی محدوده قیمتی داشته و به این شرح بودند: ۱۰۵۰ تا ۱۱۳۳ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم، ۱۰۴۰ تا ۱۱۲۵ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک گرید فیلم و ۱۰۳۰ تا ۱۱۱۳ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و ۱۰۳۰ تا ۱۱۱۳ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم.

پیش بینی می شود قیمت های پلی اتیلن روند ثابت و رو به کاهشی را دنبال کنند و دلیل آن نیز محدود بودن تقاضا و کاهش قیمت های انرژی است، اگرچه با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت های پلی اتیلن وارداتی نزدیک به قیمت های اتیلن شده است، ممکن است افزایش مداوم قیمت اتیلن در بازار نقدی از میزان کاهش قیمت های پلی اتیلن کم کند.

ارسال نظر