کد خبر : 31789

نگاهی به جزئیات بازار و قیمت پلی اتیلن ها در جهان

نگاهی به جزئیات بازار و قیمت پلی اتیلن ها در جهان

پتروتحلیل- قیمت پلی اتیلن در ھفته گذشته و در بازار چین برای تمامی گریدھا بین ۱۵ الی ۴۰ دلار، افزایش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، نکات برجسته بازار چین عبارتند از: ۱- افزایش قیمتھای وارداتی با توجه به بالا رفتن قیمتھای داخلی

۲-بالا رفتن پیشنھدات توزیع کنندگان با توجه به کاھش میزا ن عرضه و دسترسی به پلی اتیلن

۳- تردید خریداران برای خرید و پر کردن انبار ھا با توجه به کاھش قیمت LLDPE در آینده نزدیک

۴- محدود شدن افزایش قیمت در آینده

قیمتھای پلی اتیلن تک محموله ای وارداتی بازار چین، متاثر از روند افزایشی قیمتھای داخلی، به طرز چشمگیری بالا رفتند.

در واقع،از آنجا که میزان محموله ھای وارداتی ماه دسامبر تامین کننده نیاز بازار نبوده، بنابر این توزیع کنندگان قیمتھای پیشنھادی خود را نسبت به ھفته قبل افزایش دادند.

از سوی دیگر ،خریداران نسبت به خرید محموله ھای ماه ژانویه ،با توجه به نزدیک بودن به تعطیلات سال نوچین ( لونار)در اوایل فوریه،تمایلی ندارند. از آنجا که قیمت LLDPE در در آینده کاھشی پیش بینی می گردد، احساس بازار مطلوب نخواھد بود.

بنا به نظر فعالان بازار، قیمتھا در آینده نوسانی و متغیر خواھند بود.اکثر عرضه کنندگان خارجی محموله ھای ارسالی ماه دسامبر خود را از پیش فروخته اند .به ھر حال، از آنجا که میزان تقاضا در اواخر سال رو به کاھش خواھد گذاشت و اکثر مصرف کنندگان نھایی، بازار را در اواخر ماه ژانویه ترک می نمایند، میزان افزایشات احتمالی قیمت محدود خواھد شد.

ldpe

قیمت پلی اتیلن در ھفته گذشنه بازار ترکیه، برای تمامی گریدھا ،بین ۳۰ تا ۵۰ دلار کاھش یافت. نمای کلی بازار در برگیرنده موارد ذیل است: ۱-کاھش قیمت پیشنھادی خاور میانه برای ماه دسامبر

۲-تاثیر منفی مشکلات سیاسی و افتصادی

۳-محتاط بودن خریداران با توجه به کاھش قیمتھای آسیا

۴-کاھش قیمتھای PETKIM بازار پلی اتیلن ترکیه با توجه به مشکلات اقتصادی و اعتباری، راکد بود. با توجه به بحران ھای مالی و سیاسی ، تمایل خرید ضعیف و نامناسب بوده و ر نتیجه قیمتھای ایران و خاور میانه کاھش یافتند. فعالات بازار حتی انتظار دارند قیمتھا با توجه به نمایشگاه یوراسیا بیشتر افت نمایند. با توجه به راکد بودن بازار ،خریداران اعتقاد دارند که توافق بر قیمتھای پایین تر با انجام مذاکرات میسر است.

ldpef

قیمت پلی اتیلن در ھفته گذشنه بازار اروپا برای تمامی گریدھا بین ۲۰ الی ۴۰ دلار، افزایش یافت. آنچه به طور کل در ارتباط با بازار اروپا می توان بیان نمود عبارتست از:

۱- افزایش قرارداد اتیلن ماه دسامبر به میزان ۲۲٫۵ یورو بر تن

۲- بھبود و افزایش حاشیه سود در برنامه فروشندگان پلی اتیلن

۳- پایین بودن میزان عرضه

۴- اتمام پیش فروش محصولات LDPE, LLDPE اکثر عرضه کنندگان تولید کنندگان پلی اتیلن نسبت به حصول سود بیشتر در ماه دسامبر مطمئن هستند و با وجود اینکه قیمت ھا ھنوز به صورت قطعی مشخص نشده اند، اما خریداران، افزایش محسوس قیمتھای پلی اتیلن در آینده، به طوریکه به مراتب نسبت به افزایش ۲۲٫۵ یورو بر تنی قرارداد اتیلن ماه دسامبر بیشتر می باشد،را تایید نموده اند.

میزان افزایش قیمت با توجه به شرایط و مذاکرات بین خریداران و فروشندگان بین ۳۰ تا ۴۰ یورو متفاوت خواھد بود .از سوی دیگر برخی خبر از یک افزایش ناگھانی می دھند.به طور کلی قیمتھای مطرح شده فعلی، تنھا می توانند حاکی از قطعیت و حتمی بودن افزایشات قیمتھای دسامبر باشند و بیان کننده قیمتھای نھایی ماه نخواھند بود. این در حالیست که از نظر خریداران ،با توجه به بالا رفتن میزان سود حاصل از تفاوت قیمت اتیلن و پلی اتیلن به بیشترین مقدار ممکن در سال ۲۰۱۵ برای تولیدکنندگان ،توجیھی برای افزایش بیشتر قیمت ھا وجود ندارد. بسیاری از منابع به بررسی و مقایسه قیمتھای بازار آسیا با اروپا پرداخته و معتقدند که می بایست حجم واردات افزایش یابد. در ماه دسامبر مطلع نموده اند. برخی از بازرگانان ،مشتریان خود را نسبت به عدم وجود مقادیر مازاد LDPE در ماه دسامبر مطلع نموده اند.

lldpe

قیمت پلی اتیلن برای تمامی گریدھا در بازار ھفته گذشته ھند ۱۰ دلار کاھش یافت. بھبود احساس و شرایط بازار در ھند به اندازه کافی در متوقف نمودن روند نزولی قیمتھا موثر نبوده است چرا که این باور وجود دارد که قیمتھا ھنوز به کف خود نرسیده اند. تمایل خرید با توجه به کاھش قیمت محموله ھای موجود در بازار داخلی ھند ،بھبود یافته است.از ابتدای دسامبر ،عرضه کنندگان بازار ھند ،به منظور افزایش رغبت خرید اقدام به کاھش قیمتھای داخلی نمودند.ھر چند که واردکنندگان ھمچنان در تلاش و تکاپو به منظور فروش محصولات خود به ھند هستند.lldpef

قیمت پلی اتیلن در ھفته گذشنه بازار افریقا، برای تمامی گریدھا ،بین ۳۰ تا ۹۰ دلار کاھش یافت. آنچه که با نگاھی اجمالی و ساده بر بازار می توان مشاھده نمود عبارتست از:

۱- روند کاھشی قیمتھا

۲-ادامه مشکلات مربوط به Forex ۳-افزایش تمایل خرید در آفریقای شرقی با توجه به تاثیر بازار آسیا و تمایل خرید ضعیف آن ،تقاضای ضعیف بازار در قسمتھای مختلف و ھمچنین مشکلات ارزی ،قیمتھای پلی اتیلن در افریقا روند نزولی داشتند. بنابه نظر منابع، میزان تقاضا در اکثر مناطق افریقا کم و ضعیف بوده است و ھمچنین خریداران با توجه به نگرانی نسبت به کاھش بیشتر قیمتھا در آینده ،محتاطانه عمل می نمایند. از سوی دیگر مشکلات مربوط به ارز رایج افریقای غربی و مصر در زمینه توانایی خرید تاثیر منفی داشته است.این در حالیست که شاھد افزایش میزان تمایل خرید در افریقای شمالی بوده ایم که در راستای تثبیت قیمتھا موثر است.

hdpe

hdpe1

pipe

pipe1

ارسال نظر