کد خبر : 31395

ریزش دوباره پلی اتیلن در چین

ریزش دوباره پلی اتیلن در چین

پتروتحلیل- قیمت های پلی اتیلن در چین به سبب کمبود تقاضا و کافی بودن عرضه این هفته نیز کاهش یافتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده های شاخص قیمت ChemObris در این میان قیمت های اتیلن در بازار نقدی با افزایش رو برو بودند و موجب شد قیمت های پلی اتیلن در بازار وارداتی به قیمت اتیلن نزدیک شوند.

یکی تاجران اظهار داشته است: «قراردادهای کمتری در این هفته منعقد شده اند و ما بر این عقیده ایم که افزایش اخیر قیمت های انرژی تأثیر واقعی بر جو بازار نداشته است. با توجه به اینکه عرضه کنندگان ما بر قیمت های خود محکم ایستاده اند، ما فیلم پلی اتیلن سنگین تایلندی را به قیمت ۱۱۵۰ دلار در هر تن (CFR) پیشنهاد کرده ایم. با این وجود، احساس می کنیم پرای بستن قرارداد باید قیمت های خودمان را تا حدود رقم ۱۰۸۰ دلار در هر تن پایین بیاوریم.

این تاجر همچنین اضافه کرده است که آن ها مقداری از محصولات وارداتی خود از خاورمیانه را به صورت (CIF) با قیمت ۱۱۰۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک و ۱۰۵۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سبک خطی به فروش رسانده اند.

این در حالی است که قیمت ها برای منابع مشمول و غیر مشمول عوارض گمرکی در حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار در بازۀ بالایی محدوده قیمتی کاهش یافته و در چین (CFR) برای فیلم پلی اتیلن سبک ۱۰۸۴ تا ۱۱۴۳ دلار در هر تن، برای فیلم پلی اتیلن سبک خطی ۱۰۳۴ تا ۱۱۰۰ دلار در هر تن و برای فیلم پلی اتیلن سنگین بین ۱۰۵۴ تا ۱۱۵۰ دلار در هر تن اعلام شده است.

یکی از معامله کنندگان بازار گزارش داده است: «ما معتقدیم که برای منعقد کردن قرار داد قیمت ها باید باز هم کاهش بیابند؛ مخصوصا در بازۀ بالاییِ محدوده قیمتی؛ زیرا میزان تقاضا به اندازه ای که انتظار می رفت بالا نیست و از طرفی چین قصد دارد یک کارخانۀ دیگر فعال با سوخت زغال سنگ با ظرفیت تولید ۱ میلیون تون پلی اتیلن سبک خطی در ماه های آتی راه اندازی کند.»

به سبب عرضه کافی و کمبود تقاضا قیمت های پلی اتیلن در روزهای آتی تحت فشار کاهشی باقی خواهد ماند و برخی معامله کنندگان پیش بینی می کنند که قیمت های پلی اتیلن وارداتی با تخصیص تخفیف برابر با قیمت های اتیلن در بازار نقدی معامله خواهند شد. تمایل به خرید با رقم های بازۀ بالایی محدوده قیمتی محدود شده است و پیش بینی می شود شاهد پیشنهادات با چنین ارقامی در بازار نباشیم.

ارسال نظر