کد خبر : 31238

چرا افزایش قیمت اتیلن، بر پلی اتیلن تاثیر نداشت؟

چرا افزایش قیمت اتیلن، بر پلی اتیلن تاثیر نداشت؟

پتروتحلیل- افزایش قیمت اتیلن منجر به بالا رفتن قیمت های بازار پلی اتیلن نشد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این هفته در چین علیرغم روند افزایشی در بازار اتیلن، قیمت ها در بازار پلی اتیلن به کاهش خود ادامه دادند. قیمت های اتیلن در بازار نقدی از هفته اول سپتامبر روندی صعودی داشته و از آن زمان تا بحال بطور متوسط ۲۶۰ دلار در هر تن افزایش یافته است. با این وجود به سبب تقاضای کم و عرضه فراوان قیمت های پلی اتیلن مخصوصا پلی اتیلن سبک خطی به سبب افزایش کارخانه های فعال با سوخت زغال سنگ، روندی نزولی داشته است.

همچنین قیمت های کشورهایی همچون برزیل، ایران و ایالات متحده در بازۀ پایینی محدوده قیمتی با قیمت های پلی اتیلن چینی قابل رقابت هستند. معامله کنندگان همچنین ذکر کرده اند که با پایان سال تولیدکنندگان ایالات متحده در حال خالی کردن انبارهایشان هستند. قیمت های پلی اتیلن وارداتی در چین به صورت CIF به این شرح است: ۱۰۸۴ تا ۱۱۶۳ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک، ۱۰۶۴ تا ۱۱۴۸ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سنگین و ۱۰۳۴ تا ۱۱۱۰ برای فیلم پلی اتیلن سبک خطی c4.

در همین حال یکی از معامله کنندگان اظهار کرده است: «قیمت های پلی اتیلن به سقوط خود ادامه می دهد. تقاضا بسیار کم و عرضه کافی است. خریداران به میزان نیاز فوری خود خرید می کنند و ما پیش بینی می کنیم روندهای قیمتی تا پایان سال تغییری نکنند زیرا فروشندگان تلاش دارند تا انبارهای خود را خالی کنند.»

در بازار داخلی چین، قیمت های پلی اتیلن در حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ یوآن (۱۶ تا ۳۹ دلار) در هر تن کاهش یافتند. یکی از توزیع کنندگان ذکر کرده است: «تولیدکنندگان پلی اتیلن همچنان سود خوبی را بدست می آوردند اما وضعیت این بازار برای خریداران کاملا چالش بر انگیز است و آن ها اعتماد به نفس لازم برای انبار کردن محصولات را ندارند.» در اخبار تولید آمده است، معامله کنندگان گزارش داده اند که در سه ماهۀ چهارم کارخانه هایی با ظرفیت تولید ۱ میلیون تن در سال پلی اتیلن سبک خطی به وسیلۀ با فناوری زغال سنگ فعالیت کرده اند و عرضه این محصول را در میزان فراوانی قرار داده اند.

به گزارش «پتروتحلیل» فروشندگان پیش بینی می کنند تا پایان سال روندهای قیمتی مجدداً افزایشی نشوند و در انتظار فرا رسیدن ماه ژانویه هستند تا میزان تقاضا در آن افزایش یابد. پیش بینی می شود تا آن زمان قیمت های بازار پلی اتیلن تحت فشار کاهشی باشند و خریداران چینی نیز همچنان محصولات بازار داخلی را به محصولات بازار خارجی ترجیح دهند.

ارسال نظر