کد خبر : 31668

سقوط اتیلن یا جهش پلی اتیلن؟

سقوط اتیلن یا جهش پلی اتیلن؟

پتروتحلیل- قیمت های اتیلن در بازار نقدی در آسیا از اواسط ماه سپتامبر و به سبب نگرانی در مورد عرضه بالا رفته است. بالعکس، قیمت های پلی اتیلن وارداتی در چین پس از بازگشت معامله کنندگان از تعطیلات ملی این کشور در اواسط اکتبر سقوط کرده است. همانطور که در تحلیل قبلی با عنوان «نزدیکی قیمت های پلی اتیلن وارداتی به اتیلن در چین» ذکر شد، این دو بازار در هفته گذشته همگرایی پیدا کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در این هفته بازار پلی اتیلن مخصوصا برای پلی اتیلن سبک خطی شاهد کاهش بیشتری بود و طبق داده های شاخص قیمت ChemObris و همانطور که می توان در نمودار مشاهده کرد، این مسئله موجب شد تا قیمت های اتیلن بالاتر از قیمت میانگین پلی اتیلن سبک خطی قرار بگیرد.

بسیاری از معامله کنندگان تصدیق می کنند که این یک وضعیت پایدار نیست. یکی از معامله کنندگان اظهار داشته است: «این اولین باری نیست که قیمت های پلی اتیلن پایین تر از اتیلن قرار می گیرد؛ با این وجود، بازار باید به زودی قیمت های خود را اصلاح کند تا به وضعیت تعادل بازگردد.»

سوالی که معامله کنندگان می پرسند این است که آیا قیمت های اتیلن سقوط خواهد کرد یا قیمت های پلی اتیلن باید افزایش بیابد. معامله کنندۀ دیگری گفته است: «در بازار اتیلن بین خریداران و فروشندگان عدم هماهنگی وجود دارد، اما فروشندگان تمایلی به کاهش قیمت های پیشنهادی‌شان نداشته اند تا جایی که عرضۀ اتیلن در بازار نقدی محدود خواهد شد.

در این میان معامله کنندگان پلی اتیلن در چین با توجه به پایین بودن تقاضا همچنان در انتظار کاهش قیمت ها هستند. یکی از خریداران اشاره کرده است: «در این زمان و پیش از سال نوی چین بطور معمول خریداران به انبار محصولات می پردازند، ولی ما هنوز شاهد افزایش واقعی تقاضا نبوده ایم. ما اکثر کیف هایمان را به ایالات متحده صادر می کنیم و میزان فروش‌مان کمی ناامیدکننده در نظر می گیرم.»

ارسال نظر