کد خبر : 31753

قیمت پلی اتیلن ثابت می ماند؟

قیمت پلی اتیلن ثابت می ماند؟

پتروتحلیل- قیمت های پلی اتیلن کاهش یافت و به قیمت اتیلن نزدیک ماند.

به گزارش «پتروتحلیل»، و طبق داده های شاخص قیمت ChemObris قیمت های پلی اتیلن وارداتی در بازار چین به سبب پایین بودن میزان تقاضا روندی ثابت و رو به کاهشی داشتند و نزدیک به قیمت های اتیلن وارداتی از بازارهای آسیای شمالی شرقی (CFR) باقی ماندند.

قیمت های پلی اتیلن وارداتی یکی از تاجران از خاورمیانه به صورت (CIF) به این شرح است: ۱۰۰۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین بادی، ۱۰۵۰ تا ۱۰۷۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سنگین و ۱۰۸۰ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سبک. این تاجر اظهار داشته است: «تقاضا محدود است و اکثر خریداران بیش از نیاز فوری‌شان خرید نمی کنند.» یکی از تاجرانی فیلم پلی اتیلن سنگین وارداتی از تایلند و کره جنوبی را به قیمت ۱۱۲۰ دلار در هر تن به صورت (CFR) پیشنهاد می کند، گفته است: «ما تنها قادر هستیم تعداد محدودی قرارداد منعقد کنیم زیرا تبدیل کنندگان در این روزها برای انبار محصولاتشان محتاط هستند.»

در همین حال قیمت های پلی اتیلن وارداتی از منابع مشمول و غیر مشمول عوارض گمرکی به صورت CFR به این شرح گزارش شده است: ۱۰۸۰ تا ۱۱۳۳ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سبک، ۱۰۲۵ تا ۱۰۹۹ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سبک خطی و ۱۰۵۰ تا ۱۱۱۳ دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سنگین.

این هفته در بازار داخلی چین، قیمت ها عمدتاً ثابت بودند زیرا تولیدکنندگان داخلی فشار کمتری برای فروش محصولاتشان احساس کرده اند و قیمت های پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی بورس کالای Dalian غالباً نسبت به هفته پیش از آن بدون تغییر بوده اند. یکی از توزیع کنندگان اظهار داشته است: «فشار برای فروش محصولات نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته و آغاز به کار برخی از کارخانه های فعال با سوخت زغال سنگ به تعویق افتاده است که این موارد موجب شده قیمت ها ثابت باقی بمانند. از طرفی میزان تقاضا نا امید کننده است و غالباً محصولات در حجم کم مبادله می شوند.»

پیش بینی می شود مادامی که قیمت های پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی و قیمت های اتیلن و ثابت باقی بمانند، قیمت های پلی اتیلن نیز تغییر چشمگیری نداشته باشند؛ اگرچه ممکن است پایین بودن تقاضا و کاهش قیمت های نفت خام موجب تخصیص تخفیف از طرف فروشندگان بشود.

ارسال نظر