کد خبر : 31117

فرسایش قیمت پلی پروپیلن

فرسایش قیمت پلی پروپیلن

پتروتحلیل- قیمت پلی پروپیلن در چین به پایین ترین میزان خود در ۶ سال اخیر رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازار پلی پروپیلن در چین شاهد هفته ای دیگر از افت قیمت ها بود و بر اساس شاخص قیمت های ChemObris، میانگین قیمت های پروپیلن از سال ۲۰۰۹ تا به حال به پایین ترین سطح خود رسیده است.

کندتر بودن رشد مصرف از میزان پیش بینی شده به دلیل رکود اقتصادی در چین و همچنین عرضه کافی در پی اضافه شدن کارخانه های فعال با سوخت زغال سنگ به عنوان عوامل اصلی این کاهش قیمت ها برشمرده شده اند. قیمت های هموپلیمر تزریقی و پلی پروپیلن رافیا در بازار واردات با ۱۰ تا ۴۰ دلار کاهش بین ۹۰۰ تا ۹۸۰ دلار در هر تن گزارش شده و قراردادهای منعقد شده در رقم بازۀ پایینی این محدوده بوده است.

یکی از تاجرانی که رافیای هندی را به قیمت ۹۰۰ تا ۹۱۰ دلار در هر تن خریداری کرده اظهار داشت: «از هفته گذشته قیمت های محصولات در بازار وارداتی در حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار در هر تن کاهش یافته اما خریداران همچنان تمایلی به خرید بیش از نیازهای ضروری خود ندارند.» تاجر دیگری که هر تن از رافیای هندی را به قیمت ۹۲۰ دلار و رافیای سعودی را ۹۳۰ دلار عرضه کرده می گوید: «ما محصولاتمان را زیر قیمت میفروشیم اما فکر نمی کنیم که اگر خواهان بهایی کافی برای پوشش هزینه های خود باشیم بتوانیم به فروش خوبی دست پیدا کنیم. تا زمانی که قیمت محموله داخلی همچنان مناسب باشد تقاضا در بازار واردات پایین باقی خواهد ماند.»

به گزارش «پتروتحلیل»، در چین، قیمت های محصولات در بازار داخلی روندی ثابت و کاهشی را در این هفته دنبال کردند، اگرچه طبق اطلاعات پایگاه تحلیلی ChemObris نسبت به هفته پیش قیمت های داخلی با تخفیف کمتری در مقایسه با قیمت های وارداتی معامله می شوند.

از آنجاییکه در ماه دسامبر معمولا تقاضا کمتر از عرضه بازار است بیشتر دست اندرکاران فرسایش بیشتری را در قیمت های پلی پروپیلن پیش بینی می کنند. تاجری اعلام کرد که هر تن از الیاف رافیای چینی را به قیمت ۹۷۰ دلار به خریداران ایرانی و ویتنامی عرضه می کند، همچنین افزود که آنها معتقدند که از بازار های خارجی می توانند پشتوانه مالی بیشتری را کسب کنند.

ارسال نظر