کد خبر : 9811

درخواست پتروشیمی ها برای بازگشایی مچینگ

boursekala6

پتروتحلیل- افزایش قیمت پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر امروز هم در بازار داخل ادامه دار شد، به طوری که نرخ آن به ۶ هزار و ۴۰۰ تومان در هرکیلو رسید که نسبت به روز قبل ۲۰۰ تومان افزایش را تجربه کرد.

پلی اتیلن سنگین EX3 امیرکبیر هم امروز جزء کالاهایی بود که با افزایش قیمت مواجه شد، به طوری که با ۱۱۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۴ هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلو رسید. نگرانی از کمبود اتیلن در مجتمع امیرکبیر و عدم تولید پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ طی یک ماه گذشته، همچنین عرضه های اندک Ex3 از دلایل رشد قیمت این کالاها در بازار داخل عنوان می شود.

در همین حال محصولات تزریقی هم با کمبود در بازار داخل مواجه هستند، از سوی دیگر محصولات پتروشیمی جم نیز با کمبود عرضه در بورس و بازار داخل مواجه شده و در نتیجه افزایش قیمت را تجربه کرده اند.

البته امروز در بازار داخل شایعه بازگشت مچینگ به روال عادی نیز مطرح بود، به گفته معامله گران اگر مچینگ برای پروانه داران غیرمرتبط بازگشایی شود، احتمال افت قیمت ها باز هم وجود دارد.

این در حالی است که گفته می شود احتمال بازگشایی مچینگ برای خریداران با پروانه غیرمرتبط شامل محصولات هلدینگ خلیج فارس نخواهد بود. با این حال عده ای از آگاهان بازار می گویند: پتروشیمی ها درخواست خود را مبنی بر بازگشایی مچینگ برای پروانه داران غیرمرتبط اعلام کرده اند، اما هنوز در این خصوص موافقتی صورت نپذیرفته است.

ارسال نظر