کد خبر : 4190

پتروشیمی ها در سایه انتخاب زنگنه

20110928145036_30463217-1414587
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار امروز با اقبال معامله گران به سوی گروه بانکی و معدنی-فلزی در کنار ابهام در مورد وزیر نفت آینده کشور و همچنین تاثیر نامناسب وضعیت هلدینگ خلیج فارس موجب شده تا گروه پتروشیمی و شیمیایی تن به استراحت و اصلاح قیمتی بدهند.
با بازگشایی نماد هلدینگ خلیج فارس و افت این نماد همچنان شرایط گروه پتروشیمی در گرو این نماد و همچنین ضعف هلدینگ نفت و گاز تامین دارد. در حالی که امید می رفت انتخاب مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت به نفع گروه شیمیایی تمام شود، امروز برخی از سایت های اصولگرا حملات شدیدی را به سوی مهندس زنگنه نشانه رفته اند که همین امر نیز وضعیت وزیر نفت دولت آینده را با ابهام مواجه کرده است.
در این شرایط همه چیز در گروه شیمیایی به روزهای آینده موکول شده است تا با اصلاح قیمتی مجددا این گروه در معرض رشد قرار گیرد. دیروز نماد هلدینگ خلیج فارس تا صف فروش نیز پیش رفت. در گروه نفتی ها نیز ایرانول برای انتخاب اعضا هیات مدیره متوقف شد و در گروه شیمیایی ها نیز به جز معامله عمده صنایع شیمیایی ایران که آگهی واگذاری آن توسط سرمایه گذاری آتیه دماوند برای فروش ۱۶ درصد سهام منتشر شده است، خبر دیگری به چشم نمی خورد.
ارسال نظر