کد خبر : 2342

هلدینگ خلیج فارس و تخفیف خوراک مایع

pardis-history

پتروتحلیل- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار پس از دو روز اصلاح قیمتی و با معامله بلوک ۱۷درصدی هلدینگ خلیج فارس این شرکت یک عضو هیات مدیره جدید را در جمع خود خواهد دید. در این روز مهمترین تحول پایان رقابت بر سر اولین بلوک هلدینگ خلیج فارس بود که این بلوک ۱۷درصدی را سرمایه گذاری نفت خرید تا هم اکنون نزدیک به ۱۸درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشته باشد.

از سوی دیگر بعد از سه روز رقابت بالاخره امروز ١٧ درصد سهام " فارس" با قیمت هر سهم ١٣ هزار و ١۴٣ ریال به فروش رفت. این سهام از سه روز پیش با حضور سه متقاضی روی تابلوی معاملات شرکت بورس قرار گرفت و هر روز در پایان معاملات یک خریدار از صحن رقابت دور شد تا بالاخره امروز پس از کنار کشیدن دو رقیب، خریدار نهایی توانست در ساعت ٩ و ٣٩ دقیقه بلوک ١٧ درصدی این سهام را به قیمت هر سهم ١٣ هزار و ١۴٣ ریال از آن خود کند. از این رو با انجام این معامله جو گروه پتروشیمی رو به مثبت شدن گذاشت هر چند که همچنان نمادهای این گروه هر یک ساز خود را می زنند و در حالی که هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی پردیس با افت قیمت همراه شدند نمادهای پارسان و خارک و زاگرس رشد قابل ملاحظه ای کردند.در این گروه خبرهای اولیه در مورد تخفیف در خوراک مایع هر چند با تردیدهای جدی مواجه است اما در صورت تحقق می تواند تاثیر فوق العاده ای بر هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی های نظیر مارون بگذارد.در این گروه پتروشیمی شیراز دیروز در حالی متوقف شد که انتظار می رود این شرکت بیش از هزار ریال تقسیم سود کند.

در مجموع بازار امروز بازاری رو به تعادل بود که در آن ۱۱۷میلیارد تومان سهام معامله شد که ۱۵٫۴درصد آنرا معامله ۱۸٫۵میلیون سهم خلیج فارس تشکیل داد از ۲۳۸نمادی که به روی تابلو رفتند ۹۵نماد با کاهش قیمت و ۱۳۷نماد با رشد قیمت مواجه شده اند.

ارسال نظر