کد خبر : 47207

فورموسا قیمت PVC را برای محموله ماه مارس این هفته اعلام کرده است

فورموسا قیمت PVC را برای محموله ماه مارس این هفته اعلام کرده است

پتروتحلیل-فورموسا قیمت PVC را برای محموله ماه مارس این هفته اعلام کرده است. این امر انتظارات فعالان بازار را برآورده کرده است، چرا که پی وی سی 30 دلار در هر تن برای همه مقاصد گران شده است. مشتریان چینی و هندی پیشنهادهایی معادل 795 دلار در تن CFR چین و 820 دلار در تن CFR هند دریافت کرده اند. این تولید کننده PVC را با قیمت 790 دلار در هر تن CFR آسیای جنوب شرقی عرضه کرده است.

تقاضا برای PVC هنوز به طور کامل در چین پس از تعطیلات سال نو قمری بهبود نیافته است. تولیدکنندگان چینی در حال حاضر بیشتر بر صادرات متمرکز هستند تا واردات. فعالان بازار بر این باورند که قیمت پی وی سی فورموسا برای محموله ماه مارس بسیار بالا است، بنابراین این شرکت هنوز فروش خود را از حجم بالایی انجام نداده است. بخش عمده ای از تقاضای پایین دستی از بخش هایی مانند ساخت و ساز و زیرساخت ها هنوز ضعیف است. در نتیجه، هر گونه افزایش عمده در قیمت ها در کوتاه مدت بعید است. PVC با قیمت 760-800 دلار در هر تن CFR چین در دسترس بوده است که 15 دلار در تن افزایش یافته است. PVC مبتنی بر کاربید با قیمت 700-730 دلار در هر تن فوب چین عرضه شده است. فعال ترین معاملات آتی PVC برای تحویل در آوریل با 14 یوان / تن (2 دلار / تن) در هفته کاهش یافت و به 5824 یوان / تن (809 دلار / تن) EXW در بورس کالای دالیان چین رسید.

شرایط بازار در هند همچنان دشوار است. تقاضای داخلی برای PVC ثابت بوده است، اما برای مواد وارداتی کم مانده است. فعالان بازار فکر می کنند که با توجه به سطح بالای موجودی در کشور، قیمت PVC ممکن است اندکی کاهش یابد. بنابراین، فعالان بازار قبل از خرید قابل توجه منتظر قیمت های مورد علاقه بیشتری هستند. سازندگان پی وی سی هند در این هفته قیمت های داخلی را افزایش دادند. آنها به دلیل تقاضای ضعیف و سهام بزرگ نتوانسته اند هیچ افزایشی را پشت سر بگذارند.

تقاضا در ویتنام کاهش یافته است زیرا همه خریداران پس از جشن های سال نو بازگشته اند. انتظار می رود بخش ساخت و ساز کشور، که مصرف کننده نهایی PVC است، در سال 2024 رشد متوسطی داشته باشد. این بخش با چالش هایی مانند تنگناهای زیرساختی مواجه است. با وجود این، قیمت پی وی سی در این هفته در ویتنام با توجه به پیشنهادات بالاتر از چین افزایش یافته است. با این حال، فعالیت معاملاتی واقعی ضعیف باقی مانده است. تقاضای کلی PVC همچنان در سراسر آسیای جنوب شرقی وجود ندارد زیرا بازیگران بازار به آرامی فعالیت خود را پس از تعطیلات از سر می گیرند.

با بازگشت مشتریان به بازار، احتمالاً تقاضا تا حدودی در چین و آسیای جنوب شرقی بهبود می یابد. با این حال، انتظار می رود قیمت PVC در میان تقاضای پایدار ثابت بماند. مشتریان هندی عمدتاً از خانه تهیه می کنند و بر قیمت های پایین تر اصرار دارند. با این حال، تامین کنندگان خارجی تمایلی به کاهش قیمت ها ندارند و سعی در حفظ آنها خواهند داشت. عرضه کافی خواهد بود.

ارسال نظر