کد خبر : 47112

سانسرز: با افزایش محموله‌ها، قیمت‌های بازار ای‌بی‌اس چین افت کرد

سه مواد اولیه تشکیل‌دهنده ای‌بی‌اس رویه‌های صعودی و نزولی را تجربه کرده، و حمایت هزینه‌ای متعادلی را برای ای‌بی‌اس فراهم آوردند. ساخت و ساز واحدهای پتروشیمی در مقایسه با سه ماهه گذشته رشد داشته، و ذخایر بازار…

سانسرز: با افزایش محموله‌ها، قیمت‌های بازار ای‌بی‌اس چین افت کرد

پتروتحلیل-اخیراً، بازار ای‌بی‌اس داخلی از اوج‌گیری خود عقب‌نشینی کرد، و قیمت‌های نقدی در هر دو جهت نوسان کردند. بر اساس داده‌های تحلیلی سانسرز، میانگین قیمت‌های ای‌بی‌اس در 21 ژوئیه با رشد 1.43 درصدی نسبت به سطوح قیمتی اوایل ماه، در میزان 10675 رنمینبی در هر تن قرار گرفتند.

حجم عرضه و محموله‌ها اخیراً افزایش یافته است. در ابتدای ماه بازار شاهد تأمین و نگهداری برخی از واحدها، و همچنین افت ذخایر انبار برخی از واحدهای مستقل بود. نرخ بهره‌برداری کنونی در میزان 86 درصد تثبیت شده، و ذخایر انبار شرکت‌ها افزایش یافته است. با رشد قابل توجه ذخایر، میزان کلی آن‌ها به 117 هزار تن رسید. اخیراً، حمایت عرضه از قیمت‌های نقدی تضعیف شده است.

در رابطه با مواد خام، عملکرد کلی سه مواد خام ای‌بی‌اس بالادستی در هفته گذشته در حالت متعادل قرار داشت. در میان آن‌ها، بازار مواد خام آکریلونیتریل افت کرد، در حالی که قیمت نهایی پروپیلن نیز کاهش یافت. با توجه به کاهش ذخایر انبار شرکت‌های مستقل و تعطیلی غیربرنامه‌ریزی شده، شرکت‌های آکریلونیتریل شاهد تاثیرات مثبتی بودند، اما تقاضا ضعیف بود و جو انتظار و رصد در میان فعالان بازار تشدید شد. کالا جریان مناسبی در بازار ندارد، و قیمت‌‌ها بعد از روند نزولی راکد شدند.

قیمت‌های بوتادین در هفته گذشته یک‌سویه بودند. قیمت‌های بالای شرکت‌های خارجی و داخلی، روحیه تاجران را تقویت کرد، در حالی که ساخت و ساز پایین‌دستی و سود آن همچنان مناسب است، و بازار شاهد حمایت از سوی تقاضا می‌باشد. با رسیدن محموله‌های وارداتی جدید، ذخایر بنادر افزایش یافته، و با از سرگیری فعالیت در چندین واحد، تولیدات داخلی نیز اوج گرفته است. پیش‌بینی‌ها از بخش عرضه موجب شده تا استعلامات از سوی صنایع پایین‌دستی محتاطانه باشد، و همزمان سیر صعودی قیمت‌های بوتادین تضعیف شده است.

اخیراً، قیمت‌های استایرن افزایش یافته است. در ابتدای این جریان، قیمت‌های نفت بین‌المللی حمایت خوبی از بازار بنزن خالص کرده، و بازار استایرن نیز این روند را دنبال کرد. اخیراً صادرات استایرن نیز شرایط مناسبی داشت. پیش‌بینی می‌شود در کوتاه‌مدت، بازار نقدی استایرن عمدتاً صعود کند.

در رابطه با تقاضا: در حال حاضر، شرکت‌های پایین‌دستی شامل صنعت لوازم برقی خانگی، اساساً عملیات آماده‌سازی ذخایر خود در ابتدای ماه را تکمیل کرده، و بنابراین میل‌شان به بازار افت کرده است. به دلیل عواملی نظیر عامل فصلی و محدودیت انرژی، سطح نرخ بهره‌برداری همچنان پایین است. تولیدکنندگان ذهنیتی محتاطانه دارند، و فضای کلی تقاضا به رشد احتیاج دارد.

اخیراً، سه مواد اولیه تشکیل‌دهنده ای‌بی‌اس رویه‌های صعودی و نزولی را تجربه کرده، و حمایت هزینه‌ای متعادلی را برای ای‌بی‌اس فراهم آوردند. ساخت و ساز واحدهای پتروشیمی در مقایسه با سه ماهه گذشته رشد داشته، و ذخایر بازار نیز توامان افزایش یافته‌اند. حمایت تقاضا افت کرده، و ضعف کلی تقاضا همچنان ادامه دارد. پیش‌بینی می‌شود که بازار ای‌بی‌اس وارد دوره ثبات شود.

ارسال نظر