کد خبر : 46924

سانسرز: بازار پلی‌پروپیلن چین به روند اوج‌گیری خود ادامه داد، و موجودی انبارها نیز شروع به رویه صعودی کردند

بازار پلی‌پروپیلن به اوج‌گیری خود ادامه داده، بازار مواد خام تا سطوح بالایی اوج گرفته، و حمایت هزینه‌ای از پلی‌پروپیلن تقویت شده است. شرکت‌های نهایی تنها به حمایتی مناسب احتیاج داشته، اما بعد از رویه صعودی قبلی، میل بازار به سمت قیمت‌های بالا محدود می باشد.

سانسرز: بازار پلی‌پروپیلن چین به روند اوج‌گیری خود ادامه داد، و موجودی انبارها نیز شروع به رویه صعودی کردند

پتروتحلیل-براساس داده‌های سانسرز، بازار پلی‌پروپیلن چین در هفته گذشته به روند اوج‌گیری خود ادامه داد، و قیمت‌های نقدی تمام برندهای کشش مفتول به طور کلی صعود کردند. قیمت‌های داخلی برند تی30‌اس (کشش مفتول) در 15 سپتامبر در حدود 8250 رنمینبی در هر تن قرار گرفته، و در مقایسه با میانگین قیمت‌های ابتدای ماه رشدی 2.38 درصدی را به ثبت رساندند.

زنجیره صنعتی: پروپیلن صنایع بالادستی در هفته گذشته صعود کرد. در حال حاضر، عرضه همچنان به مانند سابق محدود بوده؛ برخی شرکت‌ها همچنان در حالت تأمین و نگهداری قرار داشته و همین امر قیمت‌های نقدی را مورد حمایت قرار می‌دهد. تقاضای صنایع پایین‌دستی به دلیل حذف محدودیت‌های انرژی و تولیدی، و همچنین فصل اوج تقاضا و دیگر فاکتورها افزایش یافته است. اگرچه بازار پروپیلن اخیراً به دلیل نوسانات نفت خام و تاثیر دورنمای بدبینانه اقتصاد کلان، رویه ضعیفی از عرضه و تقاضا را به نمایش گذاشته، عرضه پروپیلن در حال حاضر محدود بوده، و پیش‌بینی می‌شود شرایط به همین منوال باقی بماند.

قیمت‌های پروپیلن اوج گرفته، اما قیمت‌های نفت خام نوسان کرده، و حمایت هزینه‌های پلی‌پروپیلن در هفته گذشته در حالت میانگین قرار داشتند. همچنین نرخ بهره‌برداری شرکت‌های بسپارش پلی‌پروپیلن در هفته گذشته افت کرده، و مجموع این نرخ برای شرکت‌های داخلی در میزان بیش از 70 درصد قرار گرفت. در رابطه با موجودی انبارها، با توجه به سیر صعودی اخیر آن‌ها، خریداران پذیرای قیمت‌های بالا نیستند. در هفته گذشته، موجودی انبار داخلی به طور قابل توجهی افزایش یافت، و شرکت‌های پتروشیمی با انباشتن 10 درصد از ذخایر، بازار نقدی را تحت فشار قرار دادند. همچنین در رابطه با شرکت‌های نهایی، با توجه به فصل اوج تقاضا، تقاضا برای آن‌ها نیز افزایش یافته است. شرکت‌های بافت پلاستیک و پلی‌پروپیلن جهت‌یافته دو محور نیز شاهد افزایش قابل توجه تقاضا بوده، و با توجه به هضم ذخایر بعد از ایام جشنواره‌ها، سفارشات آن‌ها نیز کاهش نیافت. جو بازار بهتر بود، و پیشنهادات مناسبی روانه واحدهای پتروشیمی شد.

براساس داده‌های سانسرز، قیمت‌های نقدی پلی‌پروپیلن فیبر داخلی در 15 سپتامبر ضعیف بودند. قیمت‌های اصلی تولیدکنندگان و تاجران داخلی برای فیبر Z30S با رشد 3.95 درصدی نسبت به میانگین قیمتی ابتدای ماه در میزان 8333.33 رنمینبی در هر تن ایستاده، البته نسبت به زمان مشابه در سال گذشته افتی 6.02 درصدی را ثبت کردند. در هفته گذشته، درصد تغییر موجودی‌ شرکت‌های غیربافتی پایین‌دستی، محرکه اصلی پلی‌پروپیلن فیبر، محدود بود؛ پیشنهادات اسپان‌باند غیربافتی در حالت ثابت قرار داشت، و تقاضای شرکت‌های نهایی در شوک قرار گرفت. سرعت مصرف محصولات نهایی غیربافتی مناسب بود، و ترجیح صنعت در حال حاضر خرید این کالا برای تجدید ذخایر پلی‌پروپیلن فیبر می‌باشد. اوج‌گیری بازار فیبر عمدتاً تحت تاثیر تقویت بازار پروپیلن و فصل اوج تقاضا می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود بازار فیبر در کوتاه‌مدت به همین رویه قوی ادامه دهد.

همچنین بازار پلی‌پروپیلن دمیده ذوب در هفته گذشته نوسان کرد. میانگین محدوده قیمتی مواد دمیده ذوب در 15 سپتامبر در حدود 9200 رنمینبی در هر تن قرار گرفت، و نسبت به میانگین قیمتی اوایل ماه رشدی 0.36 درصدی را به ثبت رساند، در حالی که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 0.36 درصد افت کرد. در رابطه با وضعیت سلامت بین‌المللی باید اشاره کرد که شرایط کنونی در کشورهای مختلف همچنان خوش‌بینانه نیست، و ژاپن اخیراً شاهد رشد قابل توجه موارد ابتلا بوده است. در برخی از مناطق چین شاهد بهبود وضعیت هستیم، و فشار پیشگیری اپیدمی به طور کلی خیلی شدید نبوده، البته اثر کششی پارچه پزشکی دمیده ذوب محدود است. تقاضای داخلی و خارجی به میزان چشم‌گیری اثرگذار نبوده، و حمایت از قیمت‌های نقدی ضعیف است. ذخایر مواد دمیده ذوب در بازار کافی بوده، و حجم محموله محتوای داخلی دمیده ذوب و شرکت‌های پارچه بالا می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود رویه اخیر بازار پلی‌پروپیلن دمیده ذوب یک‌سویه باشد.

به باور تحلیل‌گران سانسرز، بازار پلی‌پروپیلن به اوج‌گیری خود ادامه داده، بازار مواد خام تا سطوح بالایی اوج گرفته، و حمایت هزینه‌ای از پلی‌پروپیلن تقویت شده است. شرکت‌های نهایی تنها به حمایتی مناسب احتیاج داشته، اما بعد از رویه صعودی قبلی، میل بازار به سمت قیمت‌های بالا محدود می‌باشد. ذخایر شروع به روند افزایشی کرده، و خریداران موضع محتاطانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود بازار پلی‌پروپیلن چین در کوتاه‌مدت رویه‌ای ثابت داشته باشد.

ارسال نظر