کد خبر : 47086

بازار پی وی سی اروپا پس از 2 ماه تلاش برای حفظ قیمت ها ضعیف شد

نااطمینانی های کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی نیز بر تقاضای جهانی فشار وارد کرده است و بازارهای پیشرو شاهد کاهش نرخ بهره خرید بوده اند.

بازار پی وی سی اروپا پس از 2 ماه تلاش برای حفظ قیمت ها ضعیف شد

پتروتحلیل-در اروپا، تامین کنندگان پی وی سی اکثراً پیشنهادات اولیه پایدار خود را تا اواسط آوریل تجدید کردند و کاهش 20 یورو در تن را اعمال کردند، در حالی که برخی از پیشنهادات پایدار خود عقب نشینی نکردند. پس از اینکه فروشندگان در فوریه و مارس تلاش کردند بازار را قوی نگه دارند، قیمت ها در آوریل به دلیل علاقه خرید ضعیف و عرضه راحت کاهش یافت.

ثبات به دلیل عدم تمایل به پایان رسید

حاشیه های تولیدکننده بیشتر تضعیف شد. زیرا تنها تعداد محدودی از تامین کنندگان توانستند در عرضه های پایدار خود قوی بایستند. به دلیل تقاضای ضعیف مداوم، تولیدکنندگان نتوانستند هزینه اتیلن را در قیمت های خود در فوریه و مارس منعکس کنند. در ماه آوریل، بیشتر معاملات پی وی سی 20 یورو در تن کمتر از ماه گذشته بود که نشان دهنده نیمی از کاهش قراردادهای اتیلن بود. تخفیف های حدود 30 یورو به ازای هر تن نیز در بازار شنیده شد، در حالی که برخی از خریداران قصد داشتند 40 یورو به ازای هر تن اتیلن را در معاملات کاهش دهند.

محدوده ثابت یا کاهش 10-20 یورو در تن بود، تمام FD ایتالیا بین 1310-1400 یورو در تن برای K67-68، 1340-1420 یورو در هر تن برای K70 و 1320-1410 یورو در هر تن برای K58 و K64-65 ارزیابی شد. به صورت پرداخت 60 روزه قیمت ها بر اساس FD NWE 80-100 یورو در تن کمتر از سطح ایتالیا بود.

با وجود کاهش اخیر قیمت، فعالیت خرید پس از تعطیلات عید پاک عمدتاً بدون تغییر بود. در حالی که فشار تورمی احساس می شد، بخش های مشتقه مانند ساخت و ساز، خودرو و کفش کاهش رشد را ثبت کردند. نااطمینانی های کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی نیز بر تقاضای جهانی فشار وارد کرده است و بازارهای پیشرو شاهد کاهش نرخ بهره خرید بوده اند.

ورود کالاهای وارداتی افت تولید در منطقه را جبران کرد

با ادامه مشکلات تولید و حفظ منظم نرخ‌های عملیاتی پایین، Kem One شرکت اصلی خود را در تولید PVC از فرانسه اعلام کرده است.

با وجود از دست رفتن ظرفیت ها، تامین کنندگان وارداتی به عرضه کالا به بازار ادامه دادند. به دلیل کاهش فعالیت خرید در سایر بازارهای پیشرو، سهمیه‌های وارداتی که به اروپا تخصیص داده شد، بالاتر از حد معمول بود. ورود کالاهای پی وی سی وارداتی که قبلا خریداری شده بودند نیز راحتی در عرضه را تقویت کرد.

ارسال نظر