کد خبر : 47088

تقاضای اندک پلی اتیلن و بی ثباتی اقتصادی در سراسر جهان

در میان تقاضای کم برای پلی اتیلن در سطح جهانی و بی ثباتی اقتصادی در سراسر جهان، تامین کنندگان قصد دارند قیمت ها را کاهش دهند تا فعالیت خرید را تسهیل کنند.

 تقاضای اندک پلی اتیلن و بی ثباتی اقتصادی در سراسر جهان

پتروتحلیل-تقاضای داخلی برای پلی اتیلن از ژانویه به تدریج بهبود یافته است. با این حال، سطح علاقه به این کالا برای اکثر بازیگران بازار در این ماه رضایت‌بخش نبوده است. مصرف کنندگان پلی اتیلن از بخش های مصرف مواد غذایی، صنعتی، ساخت و ساز و ترکیبات همگی به یک اندازه فعال بوده اند اما تقاضای کمتر از متوسط ​​را نشان داده اند. آب و هوای نامناسب باعث کاهش علاقه مشتریان در بخش کشاورزی به پلی اتیلن شده است. عرضه در این ماه محدود شده است، به ویژه در بخش های LDPE و HDPE، به دلیل عدم عرضه از سوی تولیدکنندگان و تا حدودی بهبود تقاضا. معامله گران در طول ماه با عدم تعادل عرضه و تقاضا برای آن گریدها مواجه شده است.

بازار صادرات کند مانده و تقاضا کم بوده است. اکثر مشتریان با پیش بینی کاهش قیمت ها برای ارسال اردیبهشت از خرید خودداری کرده اند. بقیه آنها برای تامین نیازهای خود کالا را خریداری کرده اند. مبدل های خارج از کشور که بسته بندی مواد غذایی ساخته شده از پلی اتیلن را تولید می کنند، بیشترین علاقه را در این ماه به این کالا نشان داده اند. تقاضا از بخش ساخت و ساز در مقایسه با بخش مواد غذایی بسیار بدتر بوده است. تولیدکنندگان کالاهای خانگی اخیراً کمترین علاقه را به پلی اتیلن با منشاء ایالات متحده نشان دادند. در دسترس بودن گریدهای HDPE به ویژه برای قالب گیری تزریقی و کاربرد فیلم تا حدودی محدود بوده است، اما امکان دستیابی به این گریدها در مقادیر کمی وجود داشته است. عرضه تمام نمرات دیگر کافی بوده است.

قیمت پلی اتیلن صادراتی در این هفته عمدتاً بدون تغییر بوده است. HDPE تزریقی و دمشی در این هفته به ترتیب با قیمت 1010 تا 1060 دلار در هر تن FAS هیوستون و 1040 تا 1060 دلار در تن FAS هیوستون به فروش رسیده است. فیلم HDPE با قیمت 1100-1120 دلار در هر تن FAS هیوستون در دسترس است. فیلم LDPE با قیمت 1100-1150 دلار در هر تن FAS هیوستون عرضه شده است. مشتریان C4-LLDPE را با قیمت 1060-1080 دلار در هر تن FAS هیوستون خریداری کرده اند که 15 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. پیشنهادات بسیار ارزان‌تری از تمام گریدهای PE در این هفته در بازار شنیده شده است، اما مشخص نیست که معاملاتی در آن سطوح بسته شده باشد یا خیر. تقاضای داخلی در ماه آینده به تدریج بهبود خواهد یافت. فعالان بازار امیدوارند که مصرف پلی اتیلن به صورت فصلی قبل از تابستان و شروع فصل طوفان افزایش یابد. عرضه در ماه مه بهبود خواهد یافت زیرا تولیدکنندگان اخیراً با نرخ های افزایش یافته کار می کنند. قیمت های قرارداد ممکن است ثابت بماند زیرا تامین کنندگان از فروش و حجم عرضه خود در آوریل ناراضی هستند. با این حال، تولیدکنندگان برای اطمینان از افزایش قیمت برای قرارداد ماه مه بسیار بیشتر تلاش خواهند کرد. تقاضای صادرات ممکن است پس از اعلام قیمت های جدید برای ماه می توسط تامین کنندگان کمی بهبود یابد. انتظار می رود PE بسته به گرید 30 تا 50 دلار در تن از دست بدهد. در میان تقاضای کم برای پلی اتیلن در سطح جهانی و بی ثباتی اقتصادی در سراسر جهان، تامین کنندگان قصد دارند قیمت ها را کاهش دهند تا فعالیت خرید را تسهیل کنند. عرضه HDPE بهبود خواهد یافت.

ارسال نظر