کد خبر : 47205

بازارهای PP و PE در شرق میانه پس از سه ماه ضعف در فوریه افزایش یافت

تولیدکنندگان پتروشیمی در عربستان سعودی قرار است با هزینه های تولید بالاتری روبرو شوند زیرا پالایشگاه دولتی آرامکو عربستان خوراک اتان داخلی و قیمت سوخت را افزایش داده است...

بازارهای PP و PE در شرق میانه پس از سه ماه ضعف در فوریه افزایش یافت

پتروتحلیل- بازیکنان در بازارهای PP و PE خاورمیانه پیشنهادات فوریه را از فروشندگان منطقه ای عمدتاً با افزایش از ژانویه دریافت کردند، برای اولین بار از اکتبر. افزایش هزینه های مواد اولیه و استحکام بازارهای جهانی از افزایش قیمت ها در سراسر منطقه حمایت کرد، به غیر از عرضه محدود در میان فصل تعمیر و نگهداری در کارخانه های اصلی، عمدتا در KSA.

بازارهای عربستان به استثنای LDPE دوباره رشد می کنند

در عربستان سعودی، پیشنهادهای جدید فوریه از یک تولیدکننده بزرگ داخلی حاکی از افزایش SAR75/تن (20 دلار/تن) برای پلی اتیلن است. به جز قیمت LDPE که بدون تغییر باقی ماند. در همین حال، پیشنهادات PP نشان داد SAR94-169/تن (25-45 دلار/تن) نسبت به سطوح ژانویه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها، پترو رابیگ و الواها همه کارخانه‌های PP خود را تا پایان فوریه تعطیل کرده‌اند، در حالی که عربستان سعودی Kayan و SEPC (شرکت اتیلن و پلی‌اتیلن عربستان) به تازگی از تعطیلی تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده خود بازگشته‌اند.

حاشیه‌های تولیدکننده PE در عربستان کاهش می‌یابد

در یک یادداشت مرتبط، تولیدکنندگان پتروشیمی در عربستان سعودی قرار است با هزینه های تولید بالاتری روبرو شوند زیرا پالایشگاه دولتی آرامکو عربستان خوراک اتان داخلی و قیمت سوخت را افزایش داده است.

آرامکو قیمت اتان داخلی را 43 درصد از 1.75 دلار در هر میلیون بی‌تی‌یو به 2.50 دلار در هر میلیون بی‌تی‌یو افزایش داده است. تغییرات قیمت از 1 ژانویه اعمال شد. آخرین تغییر در قیمت اتان در دسامبر 2015 بود که آرامکو بیش از دو برابر قیمت ها را از 0.75 دلار در هر میلیون بی تی یو به 1.75 در هر میلیون بی تی یو افزایش داد. این افزایش ها نگرانی هایی را در میان تولیدکنندگان پلی اتیلن در مورد مزیت رقابتی آنها در بازارهای صادراتی ایجاد کرد. تولیدکنندگان پلی‌اتیلن سعودی قبلاً با چالش‌هایی در چین مواجه بوده‌اند و سهم بازار خود را نسبت به ایالات متحده از دست داده‌اند، زیرا نمی‌توانند محموله‌هایی را با قیمت‌های رقابتی مانند رقبای خود عرضه کنند، بدون اینکه حاشیه سودشان به‌طور قابل‌توجهی به خطر بیفتد.

افزایش بازارهای وارداتی امارات؛ بازار محلی PP روند را کاهش می دهد

تولیدکنندگان خاورمیانه نیز افزایش قیمت در امارات متحده عربی را انتخاب کردند. تامین کنندگان عمده منطقه ای افزایش 40-70 دلاری در PE و 50-110 دلاری در هر تن را در مقایسه با آخرین سطوح ژانویه اعمال کردند.

در مقابل، پیشنهادات اولیه فوریه از طرف تولیدکننده PP محلی کشور، Borouge، از ژانویه قبل از اینکه تخفیف‌های حدود 30 دلار در هر تن در معاملات حاصل شود، ظاهر شد.

دبی امارات اخیراً ممنوعیت کیسه های پلاستیکی را اعمال کرده است در حالی که انتظار می رود این ممنوعیت در سال های آینده در سراسر کشور اعمال شود. افزایش تمرکز جهانی بر پایداری زیست محیطی چالش هایی را برای بازار پلی اتیلن ایجاد می کند. خریداران استدلال کردند که این اقدامات به تدریج اعمال خواهد شد و تاکنون تأثیر زیادی بر تقاضای HDPE نداشته است، اگرچه باید در میان مدت بازتابی داشته باشد.

ارسال نظر