کد خبر : 30216

همکاری عربستان و کره جنوبی در پروژه پلی اتیلن

همکاری عربستان و کره جنوبی در پروژه پلی اتیلن

پتروتحلیل- SK Global کره جنوبی و سابیک عربستان پروژه مشترک پلی اتیلن را در اولسان افتتاح کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، و به گفته منابع آگاه بازار، شرکت SK Global کره جنوبی و شرکت سابیک متعلق به عربستان سعودی در هشتم اکتبر رسماً پروژه مشترک کارخانه تولید پلی اتیلن خود در شهر اولسان را افتتاح کردند. مقر هماهنگی این پروژه مشترک بین این دو شرکت، سابیک اس کی نکسلین[۱] در سنگاپور که در ماه جولای ایجاد شد، است.

این کارخانه جدید ظرفیت تولید ۲۳۰۰۰۰ تن از گریدهای پلی اتیلن با کارایی بالا را در هر سال دارد. به گفتۀ مسئولان شرکت SK Global پلی اتیلن های جدید نسبت به پلی اتیلن های قدیمی، در مقابل لرزش بیشتر مقاوم هستند و شفافیت بیشتری دارند، همچین بیش از قبل با ماشین ها سازگاری دارند و بهداشتی تر هستند.

شرکت SK Global همچنین گزارش داد که آن ها قصد دارند تا کارخانه پتروشیمی دیگری در عربستان سعودی بسازند تا ظرفیت تولید سالانه شان را به ۱ میلیون تن در سال برسانند.

شرکتSK Global با همکاری با شرکت های جهان قصد دارد تا جایگاه فعلی خود در بازار جهانی بهبود ببخشد. در همین راستا این شرکت تا به حال پروژه های مشترکی را با شرکت سینوپک[۲] چین، شرکت ژاپنیِ نفت و انرژیِ جی اِکس نیپون[۳] و شرکت اسپانیاییِ رپسول[۴] انجام داده است.

[۱] SABIC SK Nexlene

[۲] Sinopec

[۳] JX Nippon Oil & Energy

[۴] Repsol

ارسال نظر