کد خبر : 47183

تخفیف‌های جذاب چینی ها برای محموله های ژانویه در بازارهای صادراتیPVC

‌Reliance هندی در تلاش برای تشویق مشتریان

فورموسا احتمالاً قیمت‌های PVC را کاهش می‌دهد یا 10 تا 20 دلار در هر تن برای محموله ژانویه در میان تقاضای پایین در آسیا کاهش می‌دهد…

‌Reliance هندی در تلاش برای تشویق مشتریان

پتروتحلیل-افزایش ذخایر پی وی سی در بحبوحه تقاضای داخلی کم، تولیدکنندگان چینی را به هدف قرار دادن فروش در خارج از کشور در ژانویه سوق داده است. معامله‌گران گزارش می‌دهند که فروشندگان چینی ممکن است تخفیف‌های جذابی را برای تحویل ژانویه در بازارهای صادراتی ارائه دهند تا ذخایر متورم را کاهش دهند. با این حال، حتی در شرایطی که سیاست گذاران پکن رشد و اشتغال را در اولویت قرار می دهند، عدم اطمینان روند مصرف کوتاه مدت را مختل می کند. رهبری ارشد چین در کنفرانس اخیر کار اقتصادی مرکزی بر حمایت از رشد اقتصادی تاکید کرده است. 

تحلیلگران انتظار دارند محرک های سیاستی حاصله در نهایت به بخش های ساخت و ساز، ساخت زیرساخت ها و بخش های مصرف کننده سرایت کند. با توجه به مشکلات اقتصادی چین، بازیگران بازار PVC در مورد پیش‌بینی‌های سه ماهه ابتدایی 2024 محتاط هستند. علیرغم شرط بندی برای بهبودی احتمالی، میزان و زمان آن هنوز مشخص نیست. قیمت PVC بدون تغییر در 760-790 دلار در هر تن CFR چین است. فعال ترین معاملات آتی PVC برای تحویل فوریه با 104 یوان در هر تن (15 دلار / تن) در هفته به 5906 یوان / تن (831 دلار / تن) EXW در بورس کالای دالیان چین در این جمعه افزایش یافت.

تقاضای PVC همچنان از انتظارات در هند عقب مانده است و فعالیت بازار را خاموش نگه می دارد. با بازیکنانی که سطح موجودی بالایی دارند، پیشنهادات واردات بی‌تحرک باقی می‌ماند. با این حال، تامین کنندگان داخلی شروع به دادن تخفیف کرده اند. از 1 دسامبر، PVC از صنایع Reliance با قیمت 79000 INR/t EXW Mumbai (947 دلار در تن) در دسترس بود. در تلاش برای تشویق مشتریان، این شرکت یک طرح قیمت گذاری پویا را معرفی کرده است. بر اساس این طرح، مشتریانی که 7٪ از حجم پیشنهادی را دریافت می کنند، واجد شرایط نرخ ترجیحی INR 1500/t (18 دلار در تن) خواهند بود. کسانی که 8.33٪ رزرو می کنند، از تخفیف قابل توجه 3000 INR در تن (36 دلار در تن) برخوردار خواهند شد.

با توجه به ذخایر بالا و چشم انداز محتاطانه تقاضای کوتاه مدت، واردات در این ماه کاهش یافته است زیرا تامین کننده ها خرید را در جنوب شرقی آسیا به تاخیر انداخته اند. منابع صنعتی می گویند خریداران عمده PVC در ویتنام، تایلند، اندونزی و مالزی نسبت به موجودی بزرگ محتاط شده اند و مانند سال های گذشته تقاضا را افزایش نمی دهند. PVC با قیمت 770-790 دلار در هر تن CFR آسیای جنوب شرقی در دسترس بوده است.

‌Formosa احتمالاً قیمت‌های PVC را کاهش می‌دهد یا 10 تا 20 دلار در هر تن برای محموله ژانویه در میان تقاضای پایین در آسیا کاهش می‌دهد. قیمت‌های چین احتمالاً 10 تا 15 دلار در هر تن در سطوح بالای موجودی و بهره ضعیف کاهش خواهند یافت. در آسیای جنوب شرقی، قیمت PVC ممکن است به زودی 5 تا 15 دلار در هر تن کاهش یابد، زیرا تقاضا کاهش می یابد. اگر عرضه کنندگان چینی تخفیف ارائه دهند، پلیمر هندی احتمالاً ارزش خود را حفظ خواهد کرد اگر تقاضای آن افزایش یابد یا 5 تا 15 دلار در تن کاهش یابد.

ارسال نظر