کد خبر : 47128

با وجود بهبود تقاضا، بازارهای PET آسیایی کاهش می‌یابند

قیمت PET بطری صادر شده از کره جنوبی نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی ماند و بر اساس فوب بوسان بر مبنای نقدی 950 تا 970 دلار در هر تن ارزش گذاری شد.

با وجود بهبود تقاضا، بازارهای PET آسیایی کاهش می‌یابند

پتروتحلیل-بازارهای بطری PET در آسیا در اواسط ژوئیه پس از یک روند نزولی سه ماهه شروع به بهبود کردند و تا این هفته توانستند رشد خود را حفظ کنند. با این حال، حتی با وجود بهبود در تقاضا به دلیل هوای گرم، هوای قوی ذکر شده توسط روند نزولی در بازارهای مواد خام تضعیف شد.

بازارهای PET بطری در چین کاهش یافته، در جنوب شرق آسیا و کره جنوبی تثبیت شده است

قیمت‌های PET بطری صادر شده از چین نسبت به هفته گذشته ثابت یا 15 دلار به ازای هر تن پایین‌تر است و 885 تا 930 دلار در هر تن بر اساس فوب نقدی است. در بازار داخلی PET این کشور، قیمت‌ها در 7000-7300 یوان/تن (865-902 دلار/تن بدون مالیات بر ارزش افزوده) بر اساس FD/انبار، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده نقدی، ثابت یا 100 یوان در تن (14 دلار در تن) در مقایسه با هفته قبل.

کاهش هزینه ها و فشار عرضه در کشور مانع از بهبود جزئی تقاضا شد و فروشندگان را مجبور به کاهش یا ثابت نگه داشتن قیمت ها کرد. یک منبع از تولیدکننده داخلی گفت: «کاهش نفت خام حمایت از هزینه های مواد خام را کاهش داده و قیمت های PET را تحت فشار قرار داده است. بنابراین، تامین کنندگان PET برای تحریک فروش از تخفیف استفاده می کنند.

قیمت PET بطری صادر شده از کره جنوبی نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی ماند و بر اساس فوب بوسان بر مبنای نقدی 950 تا 970 دلار در هر تن ارزش گذاری شد.

یک منبع از یک تولید کننده کره ای گفت: "تقاضا برای رزین PET در چین به دلیل تابستان بسیار گرم افزایش یافته است، در حالی که قدرت خرید رزین PET در منطقه به تدریج افزایش یافته است."

قیمت PET بطری وارداتی در آسیای جنوب شرقی نیز در مقایسه با هفته گذشته بدون تغییر باقی ماند و بر اساس CIF، 920-1010 دلار در هر تن برآورد شد. قیمت PET بطری وارداتی در آسیای جنوب شرقی نیز در مقایسه با هفته گذشته بدون تغییر باقی ماند و بر اساس CIF، 920-1010 دلار در هر تن برآورد شد.

مانند چین، شرایط آب و هوای گرم در آسیای جنوب شرقی و صحبت های پایین بین بازیکنان به طرف تقاضا کمک کرد.

یک منبع از یک تولید کننده تایلندی گفت: "انتظارات خریداران برای افزایش بیشتر منجر به افزایش قیمت بطری PET نقطه ای شده است. در حالی که خریداران فکر می‌کردند قیمت‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین حد خود رسیده است، قیمت نفت خام شاهد یک سری جهش بود، بنابراین آنها به ذخیره‌سازی و تایید سریع سفارش‌ها روی آوردند.

مواد اولیه اصلی برای PET بطری تغییر جهت داد

مواد خام اصلی این هفته پس از افزایش تدریجی از اواخر ژوئن تغییر جهت داده است. بر اساس CFR چین، قیمت‌های PX، PTA و MEG با کاهش حدود 15 تا 30 دلار در هر تن به ترتیب به 1070 دلار در هر تن، 800 دلار در هر تن و 480 دلار در هر تن رسید که همسو با کاهش نفت خام بود.

ارسال نظر