کد خبر : 47042

اوج‌گیری قیمت‌های پلی‌وینیل کلرید در بخش‌هایی از آسیا

تولیدکننده تایوانی رزین پی‌وی‌سی گرید تعلیقی تحویل فوریه خود به هند را در میزان 930 دلار در هر تن (اعتبار اسنادی دیداری) ارائه کرده است. این پیشنهاد قیمتی نسبت به ماه گذشته 90 دلار در هر تن افزایش یافته است.

اوج‌گیری قیمت‌های پلی‌وینیل کلرید در بخش‌هایی از آسیا

پتروتحلیل-قیمت‌های پی‌وی‌سی در این هفته در بخش‌هایی از آسیا اوج گرفتند.

یکی از منابع مطلع از بازار اظهار داشت: «افزایش قیمت‌های وارداتی از عرضه‌کنندگان خارجی، همراه با صعود پی‌وی‌سی معاملات آتی در بورس کالای دالیان چین، از اوج‌گیری قیمت‌ها حمایت کردند.»

قیمت‌های پی‌وی‌سی در چین با اوج‌گیری قابل توجه 40 دلاری نسبت به هفته گذشته در بازه 865 تا 885 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر) ارزیابی شدند.

یکی از تولیدکنندگان تایوانی گرید تعلیقی رزین پی‌وی‌سی برای تحویل در فوریه 2023 را در میزان 885 دلار در هر تن به چین پیشنهاد کرده است.

قیمت‌های پی‌وی‌سی در جنوب شرق آسیا با افزایش هفتگی 20 دلاری در سطوح 830 تا 880 دلار در هر تن تخمین زده شدند.

همچنین یکی از تولیدکنندگان تایوانی، قیمت 880 دلار در هر تن را برای گرید پی‌وی‌سی تعلیقی تحویل فوریه به ویتنام پیشنهاد داده است.

قیمت‌های پی‌وی‌سی در هند با افزایش هفتگی 10 دلار در هر تن در بازه 900 تا 930 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر) قرار گرفتند.

تولیدکننده تایوانی رزین پی‌وی‌سی گرید تعلیقی تحویل فوریه خود به هند را در میزان 930 دلار در هر تن (اعتبار اسنادی دیداری) ارائه کرده است. این پیشنهاد قیمتی نسبت به ماه گذشته 90 دلار در هر تن افزایش یافته است.

یکی از منابع داخلی هند اظهار داشت: «شرکت ریلاینس در بازار آزاد هند، قیمت‌های پی‌وی‌سی خود را از 1 ژانویه تثبیت کرده است.»

در این میان، قیمت‌های پی‌وی‌سی در پاکستان در بازه 870 تا 920 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر) تخمین زده شدند.

همچنین قیمت‌های پی‌وی‌سی در سری‌لانکا و بنگلادش به ترتیب در بازه‌های 870 تا 920 دلار در هر تن(سی‌ف‌آر)، و 940 تا 960 دلار در هر تن(سی‌‌‌ف‌آر) ارزیابی شدند.

قیمت‌ اتیلن جنوب شرق آسیا در روز سه‌شنبه در بازه 905 تا 915 دلار در هر تن قرار گرفت، در حالی که قیمت این خوراک در شمال شرق آسیا در بازه 865 تا 875 دلار در هر تن (هر دو بدون تغییر نسبت به هفته گذشته) ارزیابی شد.

همچنین قیمت اتیلن دی‌کلرید چین در بازه 245 تا 255 دلار در هر تن (سی‌ف‌آر) قرار گرفت، در حالی که قیمت این خوراک در جنوب شرق آسیا در بازه 235 تا 245 دلار در هر تن (هر دو بدون تغییر نسبت به هفته گذشته) تخمین زده شد.

قیمت مونومر وینیل کلرید سی‌ف‌آر چین در بازه 645 تا 655 دلار در هر تن قرار گرفت، در حالی که قیمت‌های مونومر وینیل کلرید جنوب شرق آسیا در بازه 675 تا 685 دلار در هر تن (هر دو بدون تغییر نسبت به هفته گذشته) ارزیابی شدند.

اخبار واحدها: پیش‌بینی می‌شود شرکت وی‌سی‌ام تایوان واحدهای اتیلن دی‌کلرید خود را در پایان ژانویه برای عملیات تأمین و نگهداری تعطیل کند. این واحدهای اتیلن دی‌کلرید که در لین‌یوان تایوان واقع شده‌اند، دارای ظرفیت مجموع 470 هزار تن در سال می‌باشند.

همچنین احتمال می‌رود شرکت فورموسا پلاستیکس، در طی عملیاتی برنامه‌ریزی شده واحدهای اتیلن دی‌کلرید خود را در ژانویه 2023 تعطیل کند. این واحدها که در جن‌وو و لین‌یوان تایوان واقع شده‌اند، دارای ظرفیت مجموع 850 هزار تن در سال می‌باشند.

ارسال نظر