کد خبر : 47126

باوجود افزایش قیمت پلی پروپیلن در بازار ترکیه؛

قیمت پلی پروپیلن های ایرانی غیررقابتی است!

تولیدکنندگان ایرانی به تمرکز خود بر بازار داخلی ادامه داده‌اند…

قیمت پلی پروپیلن های ایرانی غیررقابتی است!

پتروتحلیل-بازار PP ترکیه در این هفته به بهبود خود ادامه داده است. به اندازه کافی اعلام قیمت به کشور برای کاهش کمبود مواد صورت گرفته است، اما اکثر تامین کنندگان به افزایش قیمت های خود ادامه داده اند و روحیه مشتریان را بررسی می کنند. PP نسبت به هفته گذشته 10 تا 15 دلار در هر تن افزایش یافته است و تقاضا در سمت قوی تر باقی مانده است. خریداران محلی با وجود محدودیت‌های اعتباری فعال بانک‌ها، به نوعی راهی برای پرداخت حتی برای حجم بالای PP پیدا می‌کنند. حداقل لیر تا حدودی تثبیت شده است، بنابراین یک عامل ناسازگار کمتر وجود دارد که بر بازار تأثیر بگذارد. عرضه PP در این هفته در ترکیه کافی بوده است. تولیدکنندگان ایرانی به تمرکز خود بر بازار داخلی ادامه داده‌اند، زیرا قیمت‌های آن‌ها در ترکیه حتی با وجود افزایش‌های سایر تامین‌کنندگان غیررقابتی باقی مانده است. بازرگانان ترک نیز تعداد گریدهای ارائه شده برای صادرات مجدد را افزایش داده اند.

قیمت PP در این هفته در ترکیه 10 تا 15 دلار در هر تن افزایش یافته است. رافیا، فایبر و PP تزریقی عربستان سعودی با قیمت های 990-1010 دلار در هر تن CFR ترکیه، 1030-1050 دلار در هر تن CFR ترکیه و 990-1010 دلار در تن CFR ترکیه در دسترس بوده است. کوپلیمرهای PP از عربستان سعودی و کره جنوبی به ترتیب با قیمت 1040-1060 دلار در هر تن CFR ترکیه و 1100-1140 دلار در هر تن CFR ترکیه عرضه شده اند.

بازار PP ترکیه هفته آینده فعال باقی خواهد ماند. قیمت پلیمرها در کنار تقاضای قوی و ادامه روند صعودی جهانی شاهد افزایش 10 تا 15 دلاری دیگر در هر تن خواهد بود. در دسترس بودن مواد کافی خواهد بود. فایبر ممکن است تا حدودی محکم‌تر از سایر هموپلیمرها باشد زیرا علاقه خرید بیشتری برای آن درجه دارد.

ارسال نظر