کد خبر : 47103

در ترکیه، افزایش قیمت پی وی سی و پلی اتیلن پتکیم در بازار نقدی، روحیه را بهبود می بخشد

پتکیم پیشنهادات homo PP خود را در حدود 40 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش داده است.

در ترکیه، افزایش قیمت پی وی سی و پلی اتیلن پتکیم در بازار نقدی، روحیه را بهبود می بخشد

پتروتحلیل-بازارهای پلیمر هفته جاری با خبر افزایش قیمت PP، PVC و PE در بازارهای نقدی، تولیدکننده داخلی پتکیم آغاز شد. پیش از این افزایش ها، بازارهایی که تحت فشار عرضه راحت و تقاضای ضعیف قرار داشتند، طی چند ماه گذشته به طور مستمر در حال کاهش بودند.

صنعت گران تایید می کنند که در ماه ژوئن و نیمه اول ژوئیه، بازارها پیشنهادات عرضه کننده را افزایش دادند که پیشنهادات رقابتی را در محدوده های پایین ارائه کرد. در حالی که توسعه فوق الذکر باعث ایجاد ناراحتی در بین خریداران LDPE شده است، می توان گفت که با افزایش تقاضا تا کنون بارزترین اثر روی این محصول دیده شده است.

بر این اساس، خریداران گفتند پتکیم پیشنهادات homo PP خود را در حدود 40 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته افزایش داده است. پس از اینکه قیمت LDPE بسته به حجم خرید 30 تا 50 دلار در هر تن در ابتدای هفته افزایش یافت، میزان کل افزایش این محصول به 100 دلار در تن نزدیک شد. قیمت PVC K67 نیز در یک هفته حدود 100 دلار در هر تن افزایش یافته است.

بازار PE به سرعت به تحولات واکنش نشان داد

تا کنون، بازار پلی‌اتیلن در مقایسه با PP و PVC بیشتر تحت تأثیر افزایش‌ها قرار گرفته است. به طوری که فروشندگان گزارش دادند که تقاضا برای LDPE دوباره احیا شده است. خریداران گفتند: «به دلیل رکود اقتصادی جهانی، سفارشات محصول نهایی ما چندان خوب نیست. با این حال، این چرخش سریع به سمت بالا باعث نگرانی برخی از صنعتگران شده است که ممکن است افزایش جدی در قیمت LDPE وجود داشته باشد.

دلیل این واکنش ناگهانی این است که LDPE در مقایسه با سایر محصولات، روند نزولی قبلی را شدیدتر تجربه کرده است. برخلاف سنت، قیمت LDPE وارداتی و داخلی به زیر فیلم LLDPE C4 و فیلم HDPE کاهش یافت. علاوه بر این، LDPE وارداتی زیر سطح واردات در چین معامله شد.

بازیکنان می‌گویند: «Petkim ممکن است با فروش جدی به اروپا، جایی که افزایش برابری یورو/دلار احتمالاً تقاضا برای واردات را افزایش داده، فشار سهام را کاهش داده است. علاوه بر این، در صورت کاهش بیشتر، شرکت متحمل ضرر خواهد شد.

یک تاجر جهانی گفت: «بر اساس آخرین پیشرفت‌ها در LDPE، ما انتظار داریم تامین‌کنندگان ما در ماه آینده افزایش فیلم LLDPE و HDPE را هدف قرار دهند.

ارسال نظر