کد خبر : 30343

بازار اکریلونیتریل بوتادین استایرن(ABS) در ترکیه

بازار اکریلونیتریل بوتادین استایرن(ABS) در ترکیه

پتروتحلیل- قیمت ای بی اس در بازار داخلی ترکیه روند نزولی داشته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، کاهش قیمت های وارداتی از آسیا به همراه میزان متوسط حجم مبادلات در ترکیه موجب کاهش قیمت ای بی اس در بازار داخلی این کشور شده است. پیشنهادهای برای ای بی اس طبیعی در ترکیه به صورت ex-warehouse و بدون مالیات بر ارزش افزوده بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ دلار در هر تن بود. این محدوده قیمتی نسبت به هفته گذشته در هر دو بازه قیمتی شاهد کاهش ۵۰ دلاری در هر تن بوده است.

قیمت های ای بی اسِ سفید و سیاه بطور کلی به ترتیب ثابت بوده و با کاهش ۵۰ دلاری روبرو شده به ای بی اس سفید بین ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ دلار باقی مانده و ای بی اس سیاه به ۱۸۰۰ دلار در هر تن رسیده است. یکی از توزیع کنندگان که پیشنهادهای فروش ای بی اس خود در بازار داخلی ترکیه را کاهش داده می گوید: «ما کمی بیش از حد معمول خرید کردیم زیرا تصور می کردیم قیمت ها به پایین ترین حد خود رسیده است. با این حال مطمئن نیستیم که زمانبندی این کار درست بود یا خیر زیرا رقابت شدیدی با دیگر منابعی داریم که قیمت های ارزان تری را در بازار داخلی پیشنهاد می دهند.»

در همین حال یکی از تولیدکنندگان تایوانی پیشنهادهای خود را در ترکیه به صورت CIF را ۱۵ دلار کاهش داده و برای ای بی اس طبیعی به ۱۳۳۵ دلار و برای ای بی اس سفید به ۱۴۸۵ دلار در هر تن رسانده است. قیمت های پیشنهادی یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی ۱۲۰۰ دلار برای ای بی اس طبیعی و ۱۶۵۰ دلار در هر تن برای ای بی اس گرید سفید گزارش شده است.

با توجه به اینکه شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه در بازار داخلی ترکیه به صورت ex-warehouse قراردادهایی زیر قیمت ۱۴۵۰ دلار در هر تن برای ای بی اس طبیعی منعقد شده، پیش بینی می شود در کوتاه مدت قیمت های این محصول همچنان کاهش بیابد. اگرچه احتمال این مسئله وجود دارد که افزایش قیمت های استایرن در بازار نقدی موجب محدود شدن کاهش قیمت ای بی اس شود، اما در هفته های گذشته قیمت های بوتادین در بازار نقدی بیش از ۱۰۰ دلار سقوط کرد که ممکن است افزایش قیمت استایرن را خنثی کند مگر آنکه زنجیره صنایع بالا دستی به روند افزایشی قیمت خود ادامه دهد.

ارسال نظر