کد خبر : 47108

قیمت PP از پایین ترین سطح 3 سال اخیر در چین، آسیای جنوب شرقی و ترکیه بازگشت

افزایش اخیر تقاضای چین - با حمایت بسته‌های محرک اخیر - و کاهش عرضه - ناشی از تلاش‌های همه جانبه تولیدکنندگان چینی برای کنترل عرضه از طریق کاهش نرخ‌های اجرایی - راه را برای هضم این افزایش قیمت‌ها در این هفته تقریباً پس از چهار ماه رکود هموار کرده است.

قیمت PP از پایین ترین سطح 3 سال اخیر در چین، آسیای جنوب شرقی و ترکیه بازگشت

پتروتحلیل-قیمت‌های PP وارداتی در مناطق کلیدی در اواسط ژوئن به پایین‌ترین حد خود از ژوئن 2020 رسید. برخلاف بازگشتی که 3 سال پیش از همان سطوح قیمتی مشاهده شد، زمانی که بازارها به تازگی زخم‌های ناشی از همه‌گیری را در بحبوحه تقاضای سرکوب‌شده و تلاش‌های دولت‌ها برای تقویت اقتصاد با نقدینگی بیش از حد بهبود می بخشیدند، هفته گذشته شاهد بهبودی در سه بازار در یک محیط بسیار محتاطانه و عصبی بودیم.

با ثبات ماندن از اواسط ژوئن، قیمت PP در چین، آسیای جنوب شرقی و ترکیه از اواسط جولای افزایش یافت. بر اساس داده ها، قیمت PPH وارداتی برای چین و ترکیه 25 دلار در هر تن و برای جنوب شرق آسیا 45 دلار در هر تن افزایش یافته است.

افزایش اخیر تقاضای چین - با حمایت بسته‌های محرک اخیر - و کاهش عرضه - ناشی از تلاش‌های همه جانبه تولیدکنندگان چینی برای کنترل عرضه از طریق کاهش نرخ‌های اجرایی - راه را برای هضم این افزایش قیمت‌ها در این هفته تقریباً پس از چهار ماه رکود هموار کرده است. این امر در بازارهای آسیای جنوب شرقی و ترکیه نیز منعکس شده است.

ارسال نظر