کد خبر : 47098

افزایش اندک قیمت پی وی سی در بازار ترکیه دوام دارد؟

خریداران بالاخره باور کرده‌اند که قیمت‌های پی‌وی‌سی به پایین‌ترین حد خود رسیده و شروع به جهش کرده‌اند… تقاضای پلیمر قوی تر خواهد شد زیرا خریداران قبل از افزایش قیمت دیگر برای سفارش عجله خواهند کرد...

افزایش اندک قیمت پی وی سی در بازار ترکیه دوام دارد؟

پتروتحلیل-بازار پی وی سی ترکیه در این هفته روند صعودی جزئی داشته است. علیرغم اجرای هفته گذشته سیاست های مالیاتی جدید پلیمری، علاقه خرید حتی با قیمت های بالاتر اعلام شده توسط تامین کنندگان افزایش یافته است. قیمت‌ها به جای کاهش، شروع به صعود کرده‌اند و ما همچنان در حال بررسی هستیم. همین یک هفته پیش، هیچ کس هیچ افزایشی را نمی پذیرفت. به نظر می‌رسد خریداران بالاخره باور کرده‌اند که قیمت‌های پی‌وی‌سی به پایین‌ترین حد خود رسیده و شروع به جهش کرده‌اند. یک تاجر در این باره گفت: سوال این است که چقدر دوام خواهد داشت. به گفته بازیگران داخلی، این کشور اخیرا مواد کمتری را برای کاهش مازاد عرضه وارد می‌کند و بازار در حال نزدیک شدن به تعادل است. بهبود تقاضا در مناطق دیگر نیز یک عامل مثبت برای بازار ترکیه بوده است زیرا باعث افزایش قیمت برای مشتریان محلی می شود، بنابراین افزایش علاقه خرید در داخل کشور ممکن است فقط یک افزایش کوتاه مدت نباشد. در دسترس بودن رزین با برخی پیشنهادات جدید به کشور اعلام شده توسط تامین کنندگان کافی بوده است.

قیمت پی وی سی در این هفته در ترکیه افزایش یافته است. تولیدکننده اروپایی Inovyn K67 را با قیمت 870 دلار در هر تن CFR ترکیه عرضه کرده است. K65 منشاء ایالات متحده با قیمت 800-820 دلار در هر تن CFR ترکیه در دسترس بوده است. تامین کنندگان کره جنوبی و مصر این هفته K67 را با قیمت 850 دلار در هر تن CFR ترکیه و 880 دلار در هر تن CIF ترکیه اعلام کرده اند. K67 و K70 داخلی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به 1050 تا 1100 دلار در تن و 1120 تا 1180 دلار در تن افزایش یافته اند.

بازار PVC ترکیه احتمالا هفته آینده به بهبود ادامه خواهد داد. انتظار می‌رود قیمت‌های جدید K67 در سطوح این هفته باشد و قیمت‌های K70 هنوز حدود 50 دلار در هر تن افزایش پیدا نکرده است. تقاضای پلیمر قوی تر خواهد شد زیرا خریداران قبل از افزایش قیمت دیگر برای سفارش عجله خواهند کرد. عرضه کافی خواهد بود.

ارسال نظر