کد خبر : 46735

ضعف بازار پی وی سی ترکیه و عرضه محدود پلیمر/احتمال افت بیشتر قیمت ها

تامین کنندگان کره جنوبی K67 را با قیمت 1600 دلار در هر تن CIF ترکیه اعلام کرده اند.

ضعف بازار پی وی سی ترکیه و عرضه محدود پلیمر/احتمال افت بیشتر قیمت ها

پتروتحلیل-بازار PVC در ترکیه در این هفته کند مانده است. به دلیل تمایل ضعیف خرید در کشور، قیمت ها همچنان کاهش یافته است. «تامین‌کنندگان به کاهش قیمت‌های خود ادامه می‌دهند، اما تقاضا بسیار پایین می‌ماند، بنابراین شاید مشکل دیگری وجود داشته باشد. یک تاجر گفت: اقتصاد اینجا بسیار بی ثبات است و این دستکاری در نرخ بهره، نرخ ارز را به بالاترین نقطه تاریخ رسانده است. نرخ ارز USD/TRY در این هفته به 17.21 رسیده است. برخی از بازیکنان همچنان منتظر اعلام قیمت جدید از سوی تولیدکنندگان بوده‌اند و انتظار دارند قیمت‌های پایین‌تری نیز ببینند. با این حال، اکثر آنها بر این باورند که این روند نزولی برای مدتی ادامه خواهد داشت، بنابراین در حال حاضر PVC را خریداری نمی کنند. عرضه پلیمر محدود بوده است زیرا برخی از صادرکنندگان سایر کشورها در مورد امکان فروش هر حجمی در ترکیه با توجه به شرایط فعلی بازار در آنجا تردید داشتند. با این حال، هنوز پلیمر کافی برای رفع نیازهای محدود کشور وجود داشته است.

قیمت پی وی سی در غیاب اطلاعیه های جدید در این هفته در ترکیه کاهش یافته یا ثابت مانده است. ارزش K67 اروپایی 1600-1650 دلار در هر تن CIF ترکیه شنیده شده است. این گرید منشاء چینی به صورت عمده 1450-1500 دلار در هر تن CIF ترکیه هزینه دارد. تامین کنندگان کره جنوبی K67 را با قیمت 1600 دلار در هر تن CIF ترکیه اعلام کرده اند. قیمت K65 با مبدا ایالات متحده هفته ای 50 دلار در هر تن افزایش یافته و به 1650 دلار تا 1700 دلار CIF ترکیه رسیده است، اما چند پیشنهاد کمتر نیز در بازار شنیده شده است.

بازار پی وی سی ترکیه هفته آینده ضعیف خواهد ماند. تامین کنندگان به این امید که برخی از علاقه خرید را برانگیزند قیمت های خود را پایین می آورند. در میان تقاضای کم، در دسترس بودن پلیمر کافی خواهد بود.

ارسال نظر