کد خبر : 46736

شرکت آلپک، شرکت عمانی پلی‌اتیلن ترفتالات را خریداری کرد

آلپک 100 درصد از سهام اوکتال را به مبلغ 620 میلیون دلار به صورت بدون بدهی خریداری کرد و تامین مالی را از طریق …

شرکت آلپک، شرکت عمانی پلی‌اتیلن ترفتالات را خریداری کرد

پتروتحلیل-شرکت پتروشیمی مکزیکی آلپک خریداری شرکت عمانی اوکتال (تولیدکننده پلی‌اتیلن ترفتالات) واقع در عمان را نهایی کرد.

آلپک 100 درصد از سهام اوکتال را به مبلغ 620 میلیون دلار به صورت بدون بدهی خریداری کرد و تامین مالی را از طریق جریان نقدی آزاد و وام های بانکی صورت داد. آن‌ها از یک ژوئن عملیات شرکت اوکتال را در دست گرفتند.

شرکت گفت: «آلپک پیش‌بینی می‌کند در باقی سال 2022 عمدتاً براساس شرایط بهتر از انتظار پلی‌استر در ماه‌های اخیر، درآمد فزاینده قبل از بهره، مالیات و استهلاک 120 میلیون دلاری داشته باشد.»

توافق‌نامه اولیه در 1 فوریه میان دو شرکت امضا شد.

اوکتال با ظرفیت اسمی بیش از 1 میلیون تن در سال که میان چهار واحد تقسیم می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ورق پلی‌اتیلن ترفتالات در سراسر جهان است. اوکتال 400 هزار تن ورق پلی‌اتیلن ترفتالات و 576 هزار تن پلی‌اتیلن ترفتالات رزین در واحد عمان، 33 هزار تن ورق پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافتی در واحد آمریکا و 11 هزار تن پلی‌اتیلن ترفتالات بسته‌بندی ترموفرم در واحد ریاض عربستان سعودی تولید می‌کند.

شرکت آلپک با ظرفیت اسمی بیش از 5.8 میلیون تن در سال، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های یکپارچه اسید ترفتالیک خالص و پلی‌اتیلن ترفتالات در سراسر جهان است. آن‌ها در 32 واحد در سراسر مکزیک، آمریکا، بریتانیا، برزیل، آرژانتین، شیلی و کانادا فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر