کد خبر : 46719

روند کاهشی بازارهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن ترکیه؛

قیمت‌های پلی‌پروپیلن رافیا و فایبر به کمترین سطوح خود از اوایل فوریه رسیده‌اند

قیمت پلی پروپیلن رافیا و فایبر به ترتیب در میزان 1520 تا 1550 و 1570 تا 1600 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف ترکیه، شامل 6.5 درصد مالیات) ارزیابی شد.

قیمت‌های پلی‌پروپیلن رافیا و فایبر به کمترین سطوح خود از اوایل فوریه رسیده‌اند

پتروتحلیل-قیمت‌های پلی‌اولفین بازارهای ترکیه متناسب با نوع کالا، یا به روند صعودی خود خاتمه داده یا به روند نزولی خود در ماه مه ادامه دادند. این امر به دنبال میل خرید ناامیدکننده بعد از ایام عید فطر و فشارهای تورمی که به تقاضای نهایی آسیب زده‌اند، صورت گرفت.

تداوم افت قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن در مه؛ قیمت‌ها به کمترین میزان سه ماه گذشته رسیدند

تقاضای ضعیف از سوی بازارهای مشتقات، قیمت‌های پلی‌پروپیلن وارداتی را علیرغم پایان ایام تعطیلات، پایین کشید. افت قیمت‌ها همچنین همراه با ضعف دیگر بازارها شامل چین و اروپا بود. براساس داده‌ها، قیمت‌های پلی‌پروپیلن رافیا و فیبر به کمترین سطوح خود از اوایل فوریه رسیده‌اند.

قیمت آن‌ها به ترتیب در میزان 1520 تا 1550 و 1570 تا 1600 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف ترکیه، شامل 6.5 درصد مالیات) ارزیابی شد. این سطوح به ترتیب نشان‌دهنده افت 60 تا 80 دلاری و 80 تا 90 دلاری نسبت به میزان‌های قبل از عید بودند. قیمت پلی‌پروپیلن تزریقی سعودی نیز 20 تا 30 دلار در هر تن کاهش یافت و در میزان 1580 تا 1620 دلار در هر تن قرار گرفت.

یکی از معامله‌کنندگان اظهار داشت: «قیمت مبدأهای مختلف شامل روسی، اروپایی، مصری و چینی نسبت به اواخر آوریل افت کردند. کاهش قیمت‌ها همچنان نتوانسته میل به خرید را در میان مصرف‌کنندگان افزایش دهد.»

قیمت‌های جدید پلی‌پروپیلن کوپلیمر مه نیز با روند نزولی جهانی همراه شدند. قیمت پلی‌پروپیلن کوپلیمر تزریقی سعودی 50 دلار در هر تن کاهش یافت و در میزان 1700 تا 1730 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف، شامل 6.5 درصد مالیات) ارزیابی شد. از آنجایی که فروشندگان در برابر تداوم تقاضای ضعیف تسلیم شدند، قیمت‌های پلی‌پروپیلن کوپلیمر تزریقی و رندوم نوع 3 کره‌ای 50 تا 100 دلار در هر تن افت کردند.

بعد از سه ماه روند افزایشی روند پلی‌اتیلن نزولی شد

قیمت‌های وارداتی پلی‌اتیلن نیز به طور مشابه همراه با پیش‌بینی‌های قبل از تعطیلات تغییر مسیر دادند. عرضه‌کنندگان غرب آسیایی شامل تولیدکننده بزرگ سعودی، متناسب با شرایط ضعیف تقاضا قیمت‌های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

همچنان تقاضا اندک بود، که تاجران را مجبور کرد تا قیمت‌های اولیه مه خود را بیش از پیش تطبیق دهند. یکی از آن‌ها گفت: «ما مشتاقیم همزمان با سکون فعالیت‌ها در رابطه با قیمت‌های خود مذاکره کنیم.»

براساس داده‌ها، قیمت‌های پلی‌اتیلن غرب آسیایی در حال حاضر در کمترین سطوح خود از اوایل آوریل قرار دارند.

افت قیمت‌ها با ضعف جهانی همراه بود؛ قیمت‌ها در بازار اروپا نیز به دنبال افت قراردادهای مونومر بعد از دو ماه روند صعودی، نزول کردند. به همین ترتیب، افت ارزش یوان در برابر دلار، کاهش قیمت‌های اتیلن و تداوم قرنطینه‌ها، بازار پلی‌اتیلن چین را تحت فشار قرار داد.

ارسال نظر