کد خبر : 46372

فشار دوباره کرونا بر قیمت کامودیتی ها؛

ریزش قیمت پلیمرها در بازار چین شدت گرفت؛ آیا پس لرزه های بازار پلیمر چین به بازارهای آسیایی می رسد؟

ریزش قیمت پلیمرها در بازار چین شدت گرفت؛ آیا پس لرزه های بازار پلیمر چین به بازارهای آسیایی می رسد؟

پتروتحلیل- ریزش قیمت پلیمرها در بازار چین در هفته جاری شدت بیشتری گرفته است. 

این در حالی است که روند ابتلا به بیماری کرونا در چین روندی صعودی داشته و در بیجینگ، پایتخت این کشور در اوج 8 ماهه است!

دولت سختگیری زیادی در عدم انتقال بیماری به سایر شهرها می کند که ممکن است عامل قرنطینه کامل و افت فعالیتهای اقتصادی در این کشور شده و شرایط را برای فشار بر قیمت کامودیتی ها فراهم سازد.

کارشناسان بازار پتروشیمی انتظار دارند ریزش قیمت پلیمرها در بازار چین بتواند بازارهای کوچکتر در آسیا را تحت تاثیر قرار داده و مقدمات افت قیمت ها را در این بازارها فراهم کند، این در حالی است که قیمت گاز LNG هم با کاهش روبه رو شده است و پالایشگاهها و واحدهای پتروشیمی آمریکایی هم پس از طوفان آیدا دوباره با تمام ظرفیت به مدار بازمی گردند.

به این ترتیب در هفته جاری قیمت‌های وارداتی پلی اتیلن (PE) چین ریزش بیشتری داشتند که تحت تأثیر کاهش قیمت‌های داخلی و بازار آتی داخلی قرار گرفت. تامین کنندگان خارج از کشور پیشنهاداتی را برای محموله های ماه نوامبر به بازار چین اعلام کردند، اما در میان نشانه های خرید ضعیف تر، معاملات محدودی انجام شد.

به این ترتیب قیمت پلی اتیلن سبک فیلم با ۹۰ دلار کاهش به ۱۵۰۰ تا ۱۵۵۰ دلار در هر تن CFR چین رسید که بیشترین افت قیمت در چین بوده است.

همچنین پلی اتیلن سبک خطی هم با ۵۰ دلار کاهش به رقم ۱۱۲۰ تا ۱۲۲۰ دلار در هر تن CFR چین رسید. قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم و تزریقی هم با ۷۰ و ۵۹ دلار کاهش به رقم ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ و ۱۰۸۰ تا ۱۱۴۰ دلار در هر تن CFR رسید. قیمت پلی اتیلن سنگین بادی هم ۸۰ دلار ریزش کرد ودر کانال ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ دلاری قرار گرفت.

همچنین قیمت پلی پروپیلن ها هم روندی نزولی در بازار چین داشتند، به طوری که پلی پروپیلن های تزریقی و رافیا در محدوده ۱۱۸۰ تا ۱۲۲۰ دلار در هر تن CFR چین با ۴۰ دلار افت قرار گرفتند. همچنین پلی پروپیلن فیلم هم با ۴۰ دلار افت به کانال ۱۲۰۰ تا ۱۲۲۰ دلاری در هر تن CFR ریزش کرد.

 

ارسال نظر