کد خبر : 43578

کاهش 30 دلاری قیمت پلی اتیلن در ترکیه و مقاومت در برابر قیمت های بالای 900 دلار؛

قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین آمریکایی در ترکیه و جنوب شرق آسیا کاهش یافتند/آمریکا در 8 ماهه 2019 بیش از 6 میلیون تن پلی‌اتیلن به ترکیه، جنوب شرق آسیا و اروپا صادر کرده است

قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین آمریکایی در ترکیه و جنوب شرق آسیا کاهش یافتند/آمریکا در 8 ماهه 2019 بیش از 6 میلیون تن پلی‌اتیلن به ترکیه، جنوب شرق آسیا و اروپا صادر کرده است

پتروتحلیل-معامله‌کنندگان بازارهای پلی‌اتیلن ترکیه و جنوب شرق آسیا از کاهش قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین فیلم آمریکایی خبر دادند.

به گزارش «پتروتحلیل»، ترکیب افزایش تنش‌های جغرافیایی سیاسی با آمریکا در اوایل هفته و غیاب معامله‌کنندگان به دلیل نمایشگاه تجاری دوسلدورف، بازار ترکیه را در طی هفته ساکت نگاه داشت. فعالیت در بازارهای جنوب شرق آسیا نیز، هم‌زمان با روند ثابت تا کاهشی در چین بعد از تعطیلات ملی، و افزایش عرضه در میان بازگشت ظرفیت‌های پلی‌اتیلن در اندونزی بعد از تعطیلی واحدها، مختل بود.

ترکیه

در ترکیه، فروشندگان تائید کردند که قیمت‌های خود را در مقایسه با میزان‌های اولیه اکتبر 30 دلار در هر تن کاهش داده‌اند. یکی از تاجران بزرگ تائید کرد: «خریداران در میان تخفیفات ارائه‌شده از سوی منابع عرضه خاورمیانه‌ای، مقاومت سختی در برابر قیمت‌های 900 دلار (CFR) به بالا نشان دادند.»

پلی‌اتیلن سنگین آمریکایی با برتری قیمتی در میزان 850 تا 880 دلار در هر تن (CFR ترکیه، 6/5 درصد مالیات، نقدی) ارزیابی می‌شود، که از هفته گذشته در هر دو بازه شاهد کاهش 20 دلار در هر تن بوده است.

بااین‌وجود، شرایط برای پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی آمریکایی عمدتاً به دلیل نبود پیشنهاد‌ها از آمریکا به ترکیه، متفاوت بود. معامله‌کنندگان اشاره داشتند: «پلی‌اتیلن سبک عمدتاً به دلیل کاهش تخصیصات تولیدکننده داخلی، پتکیم، و همچنین تولیدکنندگان سعودی و قطری برای ماه اکتبر، محدود می‌باشد.»

جنوب شرقی آسیا

یکی از تاجران منطقه اظهار داشت: «باوجود قیمت‌های رقابتی آسیایی، پیشنهادات آمریکایی در اینجا کارا نیستند. بازار پلی‌اتیلن به‌طور کل به دلیل اشتهای کم صنایع پایین‌دستی تحت‌فشار قرار گرفته است. خریداران امیدوارند تا با نزدیک شدن به پایان سال، شاهد قیمت‌های کمتری باشند.»

قیمت‌های جاری پلی‌اتیلن سنگین فیلم آمریکایی در جنوب شرق آسیا در میزان 860 تا 880 دلار در هر تن (CFR، نقدی) ارزیابی می‌شوند، که از هفته گذشته 20 دلار کاهش داشته‌اند.

محموله‌های پلی‌اتیلن صادراتی از واحدهای جدید آمریکایی، به دلیل افزایش موانع تجاری نشئت‌گرفته از مشاجره طولانی‌مدت چین و آمریکا، اکثراً به ترکیه، جنوب شرق آسیا و اروپا ارسال شدند. از زمان شروع جنگ تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی در سال 2018، قیمت‌های رقابتی آمریکایی برای پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌اتیلن سنگین در مناطق ذکرشده، پدیدار شده‌اند.

آمریکا در 8 ماهه ابتدایی سال 2019 بیش از 6 میلیون تن پلی‌اتیلن صادر کرده است، که این میزان تقریباً برابر با میزان صادرات کلی سال گذشته می‌باشد.

 

ارسال نظر