کد خبر : 43215

اعلام قیمت‌های پلی اتیلن و پلی پروپیلن صادراتی به چین از جانب تولیدکننده‌ی بزرگ عربستانی برای ماه آگوست؛

سابیک، قیمت پلی اتیلن و پلی پروپیلن را کاهش داد/ فشار کاهنده ی ناشی از ضعف بازارهای داخلی

سابیک، قیمت پلی اتیلن و پلی پروپیلن را کاهش داد/ فشار کاهنده ی ناشی از ضعف بازارهای داخلی

پتروتحلیل-یکی از کارگزاران سابیک گزارش داد این عرضه‌کننده قیمت‌های پلی اتیلن و پلی پروپیلن ماه آگوست خود برای چین را اعلام کرده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این تولیدکننده قیمت‌های جدید پلی پروپیلن خود را 10 تا 20 دلار در هر تن نسبت به اوایل ماه جولای کاهش داد و به 1040 تا 1050 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) برای هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا رساند.

 این کارگزار خاطرنشان کرد: «بازارهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن تا اینجای هفته تحت فشار کاهنده‌ی ناشی از ضعف در بازارهای داخلی بوده‌اند. تقاضا اندک و تعداد معاملات انجام‌شده محدود است.»

و درباره قیمت‌های پلی اتیلن نیز باید بگوییم، این تولیدکننده‌ی بزرگ قیمت‌های جدید خود برای پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم را نسبت به ماه گذشته 20 تا 30 دلار در هر تن و برای برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم 30 دلار در هر تن و برای گریدهای برای پلی اتیلن سنگین 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش داده است. قیمت‌های جدید در حال حاضر معادل 980 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم، 900 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم، 1000 تا 1010 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و 990 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید قالب بادی (با شرایط فروش مشابه) است.

 این کارگزار افزود: «پلی اتیلن سبک عمدتاً بین دو عامل عرضۀ اندک و تقاضای پایین در توازن است و نسبت به گریدهای پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی از تقاضای بهتری برخوردار است.»

 

ارسال نظر