کد خبر : 43113

اعلام قیمت‌های پلی اتیلن و پلی پروپیلن صادراتی به چین از جانب سابیک برای ماه جولای

 اعلام قیمت‌های پلی اتیلن و پلی پروپیلن صادراتی به چین از جانب سابیک برای ماه جولای

پتروتحلیل- یکی از کارگزاران یک تولیدکننده‌ی بزرگ عربستانی گزارش داد این عرضه‌کننده قیمت‌های پلی اتیلن و پلی پروپیلن ماه جولای خود برای چین را اعلام کرده است. این کارگزار بیان کرد اگرچه آخرین قیمت‌های این تولیدکننده در مقایسه با اوایل ماه ژوئن نسبتاً پایین‌تر بوده‌اند اما نسبت به اواسط ماه ژوئن رشد نشان می‌دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»، این تولیدکننده قیمت‌های جدید پلی پروپیلن خود را 40 دلار در هر تن نسبت به اوایل ماه ژوئن کاهش داد و به 1060 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) برای هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا رساند.

این کارگزار بیان داشت: «این هفته افزایش در بازار معاملات آتی باعث افزایش قیمت‌های پلی پروپیلن شده است. تقاضا برای پلی پروپیلن خوب است چراکه وقوع سیل باعث ایجاد تقاضای بیشتر برای کیسه‌های شن شده است.»

و درباره قیمت‌های پلی اتیلن نیز باید بگوییم این تولیدکننده‌ی بزرگ قیمت‌های جدید خود را نسبت به اوایل ماه ژوئن 30 تا 40 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم و پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم و 50 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم کاهش داده است. قیمت‌های اخیر در حال حاضر معادل 1000 تا 1010 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم، 930 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم، 1020 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و 1000 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید قالب بادی (با شرایط فروش مشابه) است.

این کارگزار همچنین خاطرنشان کرد: «اگرچه روند پلی پروپیلن بیشتر افزایشی است، اما روند پلی اتیلن نیز اخیراً از خود بهبود نشان داده است. ضمناً این تولیدکننده‌ی بزرگ برای گریدهای پلی اتیلن سنگین با محدودیت در عرضه مواجه است. تاجران اکنون مشغول ذخیره‌سازی در انبارها هستند و خوشبینی محتاطانه‌ای در خصوص دورنمای قیمت‌ها دارند.»

 

ارسال نظر