کد خبر : 42464

میزان کلی عرضه‌ی پلی اولفین دو تولیدکننده‌ی بزرگ به رقمی اندکی بالاتر از یک میلیون تن رسید؛

واکنش محتاطانه خریداران در چین به افزایش‌های پلی اتیلن در ماه مارس

از پایان تعطیلات سال نو در چین، پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان روندی ناپایدار را در پی گرفته است و خریداران پلی اتیلن در چین این مسئله را به‌دقت زیر نظر گرفته‌اند

واکنش محتاطانه خریداران در چین به افزایش‌های پلی اتیلن در ماه مارس

پتروتحلیل- در راستای روند مختصراً صعودی در بازار، معامله‌کنندگان پلی اتیلن در چین قیمت‌های ماه مارس را همراه با افزایش‌هایی نسبت به دو هفته‌ی گذشته دریافت کرده‌اند. با وجود این، تاجران گزارش دادند خریداران برای خرید محموله‌های جدید عجله‌ای نداشتند چراکه اکثر آن‌ها پیش از تعطیلات سال نو در چین به حد کافی خریده و در انبارهای خود ذخیره کرده بودند.

تولیدکننده‌ی بزرگ عربستان سعودی قیمت‌های پلی اتیلن ماه مارس را افزایش داد

به گزارش «پتروتحلیل»، یک تولیدکننده‌ی بزرگ عربستان سعودی با اعمال افزایش‌هایی در قیمت‌های خود به بازار آمده و قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید فیلم را 10 دلار در هر تن، پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم را 30 دلار در هر تن و پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم را 40 دلار در هر تن در مقایسه با ماه فوریه افزایش داد.

کارگزار این تولیدکننده این افزایش‌ها را به بالا بودن قیمت‌های صنایع بالادستی نسبت داد و و اظهار داشت: «با وجود این واکنش ابتدایی خریداران به افزایش در قیمت‌های اعلام‌شده واکنش مناسبی نشان نداده‌اند چرا که انبارهای‌شان ذخایر بالایی دارد و قیمت‌های نسبتاً مناسب و رقابتی در بازار داخلی قابل دسترس است. مقداری تخفیف ممکن است از در معاملات داده شود.»

همچنین هفته‌ی گذشته تولیدکننده‌ای در خاورمیانه قیمت‌های پلی اتیلن ماه مارس خود برای این کشور را با افزایش نسبی 10 دلار در هر تنی اعلام کرد و اظهار داشت: «ما پس از فروش تمام سهمیه‌های تخصیصی ماه فوریه، از فشار برای فروش محصولات‌مان رها شده‌ایم. قیمت‌های اتیلن در بازار نقدی هنوز بالا است، و این به روند اندکی صعودی در بازارهای پلی اتیلن آسیا هم کمک می‌کند.»

خریداران به‌دقت بازار معاملات آتی را زیر نظر گرفته‌اند

از پایان تعطیلات سال نو در چین، پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان روندی ناپایدار را در پی گرفته است و  خریداران پلی اتیلن در چین این مسئله را به‌دقت زیر نظر گرفته‌اند.

در روز 27 ماه فوریه، پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی شاهد کاهش مختصر 50 یوان (معادل 7 دلار) در هر تنی نسبت به هفته‌ی گذشته بود.

سطح عرضه‌ی بالا در بازار داخلی

بعد از تعطیلات یک‌هفته‌ای، میزان کلی عرضه‌ی پلی اولفین دو تولیدکننده‌ی بزرگ به رقمی اندکی بالاتر از یک میلیون تن رسید، چراکه تولیدکنندگان به تولید در واحدهای خود ادامه دادند اما اکثر تبدیل‌کنندگان واحدهای خود را تعطیل کردند.

بالا بودن میزان عرضه از آن موقع باعث وارد آمدن فشار کاهنده بر بازار داخلی پلی اتیلن شده و فروشندگان را مجبور به در نظر گرفتن تخفیف کرده است.

در این میان، در هفته‌ی جاری چند تاجر گزارش دادند میزان عرضه کلی پلی اولفین دوباره هم‌راستا با افزایش اندکی در تبادلات بازار به رقمی کمتر از آستانه‌ی یک میلیون تنی برگشته است.

اتیلن بعد از رسیدن به بالاترین رقم خود در 5 ماه گذشته، کاهش یافت

قیمت‌های اتیلن در بازار نقدی در آسیا پس از رسیدن به ثبات در بالاترین نرخ خود از اوایل ماه اکتبر تاکنون، این هفته اندکی پایین آمده است. با وجود این بازار پلی اتیلن وارداتی چین، علی‌رغم افزایش در قیمت‌های اعلام‌شده برای ماه مارس، نتوانسته برتری خود را نسبت به اتیلن به‌دست بیاورد.

 

ارسال نظر