کد خبر : 41452

افت قیمت ارزهای آسیا در میان جستجوی فروشندگان برای کف قیمت‌های پلی‌اتیلن

تعدادی از معامله‌کنندگان بر این باورند که بازار احتمالاً تحت عوامل تقویتی ذکر شده بهبود می یابد، درحالی‌که دیگران با توجه به تردیدها در رابطه با تنش‌های تجاری، مردد باقی ماندند

افت قیمت ارزهای آسیا در میان جستجوی فروشندگان برای کف قیمت‌های پلی‌اتیلن

پتروتحلیل- بعد از روند نزولی طولانی‌مدت، بازارهای وارداتی پلی‌اتیلن چین و جنوب شرق آسیا، در قیمت‌گذاری‌های ماه اوت شاهد کاهش‌های بیشتر بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، به دنبال دور آخر کاهش قیمت‌ها، تعدادی از فروشندگان بحث داشتند که با توجه به روند نزولی طولانی‌مدت، بازار باید به کف خود نزدیک باشد. اگرچه، همچین پیش‌بینی‌هایی عمدتاً تحت شعاع ریسک‌های طولانی‌مدت ارزها قرارگرفته‌اند.

طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم در چین/جنوب شرقی آسیا (CIF)، اخیراً به کمترین میزان خود از ژوئیه 2017 رسیدند، درحالی‌که پلی‌اتیلن سنگین فیلم به کمترین میزان خود در 7 ماه گذشته عقب‌نشینی کرد. در این میان، بازار وارداتی پلی‌اتیلن سبک فیلم جنوب شرق آسیا، به کمترین میزان خود در 2 سال اخیر رسید.

قیمت‌های پلی‌اتیلن وارداتی در طی چند هفته گذشته تحت‌فشار چندین عامل اعم از، ضعف تقاضا در میان کاهش تبادلات فصلی و ارزش پایین ارزهای داخلی با توجه به تشدید تنش تجاری بین آمریکا و چین، قرار گرفتند. روند نزولی قیمت‌های نقدی اتیلن و همچنین قیمت‌های مناسب پلی‌اتیلن آمریکایی و هندی نیز اخیراً بازار را تحت‌فشار قرار دادند.

از سوی دیگر، روند افزایشی اخیر بازارهای معاملات آتی چین، محدودیت جزئی عرضه برای پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌اتیلن سنگین و همچنین پیش‌بینی‌های بهبود تقاضا از ماه اوت به بعد، این امید را به فروشندگان داده است که قیمت‌ها هر چه زودتر اوج بگیرند.

تعدادی از معامله‌کنندگان بر این باورند که بازار احتمالاً تحت عوامل تقویتی ذکر شده بهبود می یابد، درحالی‌که دیگران با توجه به تردیدها در رابطه با تنش‌های تجاری، مردد باقی ماندند.

در چین یکی از تاجران اظهار داشت: «ما انتظار داریم که روند صعودی بازارهای معاملات آتی پلی‌اتیلن سبک خطی و بهبود جزئی تقاضای ماه اوت، جو را تقویت کند. اگرچه، ارزش پایین یوان بازار را تحت‌فشار قرار داد.»

یوان چین در کنار پیش‌بینی‌های بازار که با توجه به تشدید روابط تجاری آمریکا و چین، خبر از جای کاهش بیشتر ارزش یوان می‌دهد، در روز دوشنبه به کمترین میزان خود در 13 ماه اخیر در برابر دلار آمریکا رسید.

در جنوب شرق آسیا، جایی که ارزهای داخلی نیز تحت‌فشار جنگ تجاری قرار گرفتند، یکی از تبدیل‌کنندگان فیلیپینی گفت: «قیمت‌های رقابتی پلی‌اتیلن سبک خطی هندی و آمریکایی در بازار موجود است. اگرچه، خریداران برای دوری از ریسک‌های مربوط به کاهش ارزش پزو، میلی به خرید محموله‌های وارداتی ندارند.»

در این میان، یکی از تبدیل‌کنندگان در اندونزی گفت: «ما شنیدیم که قیمت‌های پلی‌اتیلن در حال حاضر در میزان‌های بسیار اندکی قرار دارند. بر این باوریم که اگر واقعاً قیمت‌ها به کف رسیده و به‌سوی اوج‌گیری حرکت می‌کنند، بهتر است که مقداری محموله ذخیره کنیم.»

یکی از تاجران سنگاپوری نیز اظهار داشت: «ما میزان مناسبی از محموله‌های پلی‌اتیلن سبک خطی تحویل اوت خود را فروختیم. بر این باوریم که قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی نیز به کف خود رسیده و در حال اوج‌گیری هستند و اگر تمام محموله‌های خود را بفروشیم متعجب نخواهیم شد. با توجه به آماده‌سازی‌ها برای پایان سال، انتظار داریم که تقاضای بهتری را در ماه اوت شاهد باشیم.»

ارسال نظر