کد خبر : 41417

قیمت‌های اولیه پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن ماه اوت متناسب با پیش‌بینی‌ها در جنوب شرق آسیا

خریداران همچنان انتظار داشتند که با توجه به تقاضای ضعیف جهانی و افزایش ریسک‌های اقتصاد کلان در میان تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، قیمت‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن وارداتی کاهش یابد

قیمت‌های اولیه پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن ماه اوت متناسب با پیش‌بینی‌ها در جنوب شرق آسیا

پتروتحلیل- در بازار وارداتی پلی اولفین جنوب شرق آسیا، قیمت‌های اولیه ماه اوت در کنار پیش‌بینی‌های اولیه خریداران منطقه‌ای بر اساس تداوم تقاضای ضعیف نسبت به محموله‌های وارداتی در میان ریسک‌های نرخ ارز، نسبت به ژوئیه کاهش یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از تولیدکنندگان جنوب شرق آسیا قیمت‌های ماه اوت خود را نسبت به ژوئیه 20 دلار در هر تن کاهش داد، درحالی‌که از ابتدای هفته قیمت‌های جدید پلی‌پروپیلن خود به بازارهای منطقه‌ای را 40 تا 60 دلار در هر تن کاهش داده بود.

علیرغم این حقیقت که عرضه پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک خطی در کشورهای منطقه محدود است، خریداران همچنان انتظار داشتند که با توجه به تقاضای ضعیف جهانی و افزایش ریسک‌های اقتصاد کلان در میان تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا، قیمت‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن وارداتی کاهش یابد.

فصل بارانی در ویتنام، تایلند و فیلیپین نیز دورنمای تقاضای ماه بعدی را تحت‌فشار قرار داده است.

یکی از تبدیل‌کنندگان پلی‌اتیلن در ویتنام گفت: «تقاضای محصولات نهایی ما ساکن بود. انتظار داریم که برای ماه اوت قیمت‌های کمتری را از سوی عرضه‌کننده خود دریافت کنیم.» یکی از تولیدکننده‌های کیف در کشور نیز گفت: «میزان قیمت‌های پلی‌پروپیلن وارداتی همچنان بسیار بالا هستند درحالی‌که تقاضا نامناسب است. بنابراین ما همچنان خریدهایمان را به نیازهای اساسی خود محدود می‌کنیم.»

بازار وارداتی پلی‌پروپیلن جنوب شرق آسیا از اواخر می به دنبال آغاز فعالیت ظرفیت‌های جدید در ویتنام و مالزی، روندی عمدتاً کاهشی داشته است. داده‌های هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که قیمت‌های وارداتی پلی‌اتیلن سنگین فیلم به کمترین میزان خود از اواسط ژانویه رسیده‌اند درحالی‌که پلی‌اتیلن سبک خطی به کمترین میزان خود در یک سال اخیر رسیده است.

در این میان، در بازارهای صنایع بالادستی، قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیا به دنبال کاهش تقاضا با توجه به بی‌ثباتی ارزهای آسیایی در برابر دلار آمریکا، بعد از رسیدن به بیشترین میزان در هفت ماه گذشته، عقب‌نشینی کردند. طبق گفته معامله‌کنندگان، احتمالاً این امر نیز پیش‌بینی‌های کاهشی خریداران پلی‌اتیلن برای ماه اوت را تقویت کند.

ارسال نظر