کد خبر : 41227

روند ضعیف بازار پلی اتیلن چین باتوجه به افزایش عرضه خارجی

برخی از معامله کنندگان چینی اشاره کرده اند که پیش بینی می شود در کوتاه مدت، افزایش قیمت های اتیلن نقدی و دوره شدید تأمین و نگهداری واحدها در سرتاسر ماه ژوئن، از کاهش قابل توجه قیمت ها در این بازار ممانعت کنند

روند ضعیف بازار پلی اتیلن چین باتوجه به افزایش عرضه خارجی

پتروتحلیل- روند پلی اتیلن در چند هفته اخیر در چین ضعیف بوده است زیرا فصل کاهش تولید محصولات نهایی و قیمت های پیشنهادی مطلوب از سوی ایالات متحده و هند بر بازار تأثیر گذاشته اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، افزایش عرضه خارجی همزمان با رسیدن محموله های وارداتی تا حدودی اثر کاهش حجم تولید که ریشه در عملیات های تأمین نگهداری تولیدکنندگان داخلی دارد را خنثی کردند. با این وجود، وضعیت نامطلوب عرضه کمک کرد تا قیمت های پلی اتیلن سنگین در اکثر موارد قیمت های پیشین خود را حفظ کنند.

بازه پایینی محدوده قیمتی پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی بین 20 تا 50 دلار کاهش یافت در حالیکه بازه بالایی در مقایسه هفتگی ثابت باقی ماند. اما برای پلی اتیلن سنگین، بازه بالایی شاهد افزایش بود در حالیکه در یکی از قراردادها از منبع ایالات متحده، بازه پایینی ثابت باقی ماند. یک تاجر مستقر در شانگهای اشاره کرد که پدیدار شدن قیمت های با رقابت پذیری بالاتر از سوی منابع آمریکایی و هندی در هفته های اخیر تبدیل کنندگان را تشویق کرده است که رقم های پیشنهادی خود را پایین بیاورند. او گفت: «طبق پیش بینی ها قرار است که محموله های بیشتری از پلی اتیلن در نیمه دوم ژوئن برسد و بیشتر شدن مقاومت از سوی سازندگان محصولات نهایی نیز از همین حالا تولیدکنندگان خاورمیانه ای را مجبور کرده تا قیمت هایشان را نسبت به رقم های پیشنهادی ابتدایی ماه ژوئن کاهش دهند.»

یک تولیدکننده آسیای جنوب شرقی که کاهش هفتگی 5 تا 20 دلاری را بر قیمت های پلی اتیلن خود در چین اِعمال کرده گزارش داد: «علیرغم افزایش قیمت های پلی اتیلن سبک خطی در بازار معاملات آتی در آغاز هفته قیمت های پلی اتیلن اغلب به دلیل فصل کاهش تقاضا کاهش یافته اند. کاهش ارزش ارز محلی نیز بر پلی اتیلن وارداتی فشار وارد کرده است.»

برخی از معامله کنندگان چینی اشاره کرده اند که پیش بینی می شود در کوتاه مدت، افزایش قیمت های اتیلن نقدی و دوره شدید تأمین و نگهداری واحدها در سرتاسر ماه ژوئن، از کاهش قابل توجه قیمت ها در این بازار ممانعت کنند.

 

ارسال نظر