کد خبر : 41101

به رغم مخالفت خریداران در چین؛

افزایش قیمت های اولیه پلی اتیلن ماه ژوئن در آسیای جنوب شرقی

ما معتقدیم که تولیدکنندگان با تکیه بر افزایش قیمت های نفت خام بازار های معاملات آتی از موضع خود کناره نخواهند گرفت، در حالی که میزان قیمت های قرارداد های منعقد شده به موضع تقاضا وابسته خواهد بود

افزایش قیمت های اولیه پلی اتیلن ماه ژوئن در آسیای جنوب شرقی

.پتروتحلیل- علیرغم مخالفت خریداران، قیمت های اولیه پلی اتیلن ماه ژوئن به جنوب شرقی آسیا روندی صعودی را نشان می دهد

به گزارش «پتروتحلیل»، تاجران فعال در بازار های واردات اتیلن جنوب شرق آسیا گزارش دادند که قیمت های جدید ماه ژوئن تولیدکنندگان داخلی و خارجی با تغییرات افزایشی در مقایسه با می همراه بوده است.

روند صعودی قیمت های فروشندگان عمدتا ناشی از افزایش قیمت های انرژی و همچنین سیر افزایشی بازار نقدی اتیلن آسیا بوده است. خریداران از سوی دیگر، با اشاره به قیمت های پایین منابع آمریکایی، سیر کاهشی اخیر بازار داخلی چین و همچنین آغاز فصل موسمی و ماه رمضان، در برابر افزایش قیمت ها مخالفت کردند.

تاجران گزارش دادند که تولیدکننده جنوب شرقی آسیا قیمت های پلی اتیلن ژوئن خود به اندونزی را به صورت ماهیانه افزایش داد در حالی که تولیدکننده مالزیایی در مقایسه با میزان قیمت قرارداد های منعقد شده در ماه می، قیمت های پلی اتیلن ژوئن بازار های منطقه ای را 20 دلار در هر تن افزایش داد .

یکی از منابع تولیدکننده مالزیایی اظهار داشت که سیر افزایشی قیمت های انرژی دلیل افزایش قیمت های آن ها است. او اشاره داشت: «به دنبال اعلام قیمت های خود پاسخی از بازار دریافت نکرده ایم. ما مطلع هستیم که احتمالا تقاضای خرید در کوتاه مدت در اندونزی و مالزی با توجه به ماه رمضان اندک باشد.»

همچنین قیمت ها در خاورمیانه نیز در مسیر صعودی قرار گرفته اند؛ تولیدکننده خاورمیانه ای در مقایسه با ماه می قیمت های انواع پلی اتیلن خود به منطقه را اعم از پلی اتیلن سبک فیلم 10 دلار در هر تن، پلی اتیلن سبک خطی فیلم 20 دلار در هر تن، و پلی اتیلن سنگین را 30 دلار در هر تن افزایش داد.

یکی از تاجران تایلندی اظهار داشت: «با توجه به تقویت قیمت ها از سوی بهای انرژِی، فروشندگان قیمت های خود را کاهش نمی دهند. اگرچه، خریداران به تداوم سیر افزایشی مخالفت نشان می دهند.

در ضمن، تقاضا در چین نیز مناسب نیست و اگر بازار های معاملات آتی قیمت ها را تقویت نکنند، دیگر فروشندگان منطقه ای توانایی مراقبت از میزان بالای قیمت ها را نخواهند داشت. ما بر این باوریم که رویکرد فروشندگان خاورمیانه ای نیز تغییر خواهد کرد زیرا احتمال نمی رود با این قیمت ها شاهد تقاضایی باشند.»

یکی از تبدیل کنندگان مالزیایی اشاره داشت: «قیمت های دریافتی ما از پلی اتیلن خاورمیانه ای بالاتر هستند. اما با توجه به تقاضای ضعیف در سراسر کشور، پیشنهاد های پایین تری را ارائه خواهیم کرد.»

یکی از خریداران فعال در فیلیپین نیز اظهار داشت: «ما معتقدیم که تولیدکنندگان با تکیه بر افزایش قیمت های نفت خام بازار های معاملات آتی از موضع خود کناره نخواهند گرفت، در حالی که میزان قیمت های قرارداد های منعقد شده به موضع تقاضا وابسته خواهد بود.»

ارسال نظر