کد خبر : 43044

ضعف تقاضای نهایی در بخش داخلی، نگرانی‌های اقتصادی پیش از دور مجدد انتخابات استانبول و قیمت های پایین خوراک در آسیا و اروپا سبب شد؛

سیر کاهشی پلی استایرن انبساطی ترکیه در ماه ژوئن

معامله‌کنندگان ترکیه اظهار داشتند که تقاضا از سوی بازارهای نهایی برای یک ماه دیگر به دلیل ضعف بخش ساخت‌وساز، ناامیدکننده بود. بااین‌وجود، تعدادی از فروشندگان بر این باورند که اگر قیمت‌های نقدی استایرن بهبود اخیر خود را در بازارهای خوراک جهانی حفظ کند، می‌توان در ژوئیه شاهد تغییر روند قیمت‌ها بود

سیر کاهشی پلی استایرن انبساطی ترکیه در ماه ژوئن

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی استایرن انبساطی در ترکیه به دلیل ضعف تقاضای نهایی در بخش داخلی، نگرانی‌های اقتصادی پیش از دور مجدد انتخابات استانبول و همچنین قیمت‌های پایین خوراک در آسیا و اروپا، تحت‌فشار باقی ماند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های داخلی پلی استایرن انبساطی سفید در رقم 1350 تا 1410 دلار در هر تن (غیرقابل اشتعال) و 1320 تا 1380 دلار در هر تن (معمولی) (FCA ترکیه، نقدی، بدون مالیات بر ارزش‌افزوده) گزارش شدند. میزان قیمت‌ها در مقایسه با لیست ماه می تولیدکنندگان داخلی، در حدود 90 تا 100 دلار در هر تن در بازه پایینی افت داشتند، درحالی‌که این میزان در بازه بالایی 40 دلار در هر تن بود.

طبق گفته تعدادی از معامله‌کنندگان، در پاسخ به پیشنهادات مناسب از سوی خریداران، قراردادهای پلی استایرن انبساطی سفید (غیرقابل اشتعال) در میزان 1315 دلار در هر تن منعقد شدند.

در بازار وارداتی، قیمت‌های پلی استایرن انبساطی سفید کره‌ای در رقم 1300 دلار در هر تن (CIF ترکیه، نقدی، بدون مالیات) نمایان شدند. قیمت‌های پلی استایرن انبساطی سیاه/خاکستری با شرایط یکسان در رقم 1550 دلار در هر تن قرار گرفتند.

پلی استایرن انبساطی سفید ایرانی در رقم 1270 دلار در هر تن (CPT ترکیه، مشمول 6/5 درصد مالیات، نقدی) گزارش شد.

معامله‌کنندگان ترکیه اظهار داشتند که تقاضا از سوی بازارهای نهایی برای یک ماه دیگر به دلیل ضعف بخش ساخت‌وساز، ناامیدکننده بود. بااین‌وجود، تعدادی از فروشندگان بر این باورند که اگر قیمت‌های نقدی استایرن بهبود اخیر خود را در بازارهای خوراک جهانی حفظ کند، می‌توان در ژوئیه شاهد تغییر روند قیمت‌ها بود.

طبق داده‌های ChemOrbis، واردات پلی استایرن انبساطی ترکیه در 4 ماه ابتدایی 2019 با میزان حدودی 10300 تن در مقایسه با زمان مشابه در سال 2018 با میزان واردات 28300 تن، 64 درصد افت ثبت کردند.

پلی استایرن انبساطی معمولاً در خانه و در بخش عایق‌کاری، بسته‌بندی غذا و بخش‌هایی از اتومبیل استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر