کد خبر : 41940

قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از چین از آستانه 1200 دلار پایین‌تر آمدند

بازه‌ی کلی قیمت‌های صادرات پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری در حال حاضر معادل 1180 تا 1270 دلار در هر تن (FOB چین، نقد) است اما گزارش شده است خریداران رغبتی برای پذیرش قیمت‌هایی که در نزدیکی بازه‌ی بالای قیمت‌های بازار هستند ندارند

قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از چین از آستانه 1200 دلار پایین‌تر آمدند

پتروتحلیل-معامله‌کنندگان در چین گزارش داده‌اند که بازار پلی اتیلن ترفتالات همچنان روندی کاهشی دارد، روندی که از حوالی اواسط سپتامبر آغاز شده و ادامه داشته است؛ همچنین، برای نخستین بار از هفته‌ی دوم آپریل، قیمت‌های صادراتی نیز از آستانه‌ی 1200 دلار در هر تن پایین‌تر آمدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، یکی از کارگزاران تولیدکننده‌ای چینی گزارش داد این تولیدکننده در مواجهه با کاهش قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی و کاهش قیمت‌های صنایع بالادستی، کاهش‌های تازه‌ای را برای قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات خود اعمال کرده است. وی بیان داشت: «خریداران نسبت به پذیرش قیمت‌های بالاتر از 1200 دلار تردید دارند. عرضه‌کننده‌یِ همکارِ ما قیمت خود را به 1180 دلار در هر تن (FOB) کاهش داده است. با وجود این، شنیده‌ایم که برخی معاملات در نرخ 1160 تا 1170 دلار در هر تن (FOB چین) انجام شده‌اند.

فروشندگان همگی اذعان می‌کردند که تقاضا وجود ندارد چراکه خریداران ترجیح داده‌اند از بازار کناره‌گیری کنند، چون انتظار دارند با توجه به روند کاهشی قیمت‌های اسید ترفتالیک خالص، شاهد کاهش‌های بیشتری در قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات باشند. در بازار نقدی آسیا قیمت‌های اسید ترفتالیک خالص (CFR چین) نسبت به هفته گذشته 40 دلار در هر تن کاهش داشت و به 920 دلار در هر تن رسید.

منبعی نزدیک به یکی از تولیدکنندگان پلی اتیلن ترفتالات اظهار داشت: «قیمت‌های صادراتی ما در مقایسه با اوایل سپتامبر حدوداً 95 دلار در هر تن کاهش یافته است و در حال حاضر معادل 1190 دلار در هر تن (FOB نقد) است. تقاضای ضعیف و کاهش قیمت‌های خوراک بازار پلی اتیلن ترفتالات زیر فشار کاهنده برده است.»

بازه‌ی کلی قیمت‌های صادرات پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری در حال حاضر معادل 1180 تا 1270 دلار در هر تن (FOB چین، نقد) است اما گزارش شده است خریداران رغبتی برای پذیرش قیمت‌هایی که در نزدیکی بازه‌ی بالای قیمت‌های بازار هستند ندارند. بازه‌ی قیمت‌ها نسبت به هفته‌ی گذشته 30 تا 70 دلار پایین آمده است.

ضمناً منبعی نزدیک به یکی از تولیدکنندگان کره‌ی جنوبی گزارش داد این تولیدکننده قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری صادراتی خود را باز هم نسبت به هفته گذشته 40 دلار در هر تن کاهش داد و به 1300 دلار در هر تن (FOB بوسان، نقد) رساند.

ارسال نظر