کد خبر : 41365

فشار ظرفیت های جدید در منطقه و کاهش تقاضا؛

قیمت پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از آسیا به کمترین رقم رسید

طبق گفته تعدادی از معامله‌کنندگان در هند، عرضه‌کنندگان چینی در حال ارسال محموله‌های خود به خاورمیانه و آفریقا هستند

قیمت پلی اتیلن ترفتالات صادراتی از آسیا به کمترین رقم رسید

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات صادراتی از آسیا به دنبال افزایش عرضه به کمترین میزان خود رسیدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، تولیدکنندگان پلی‌اتیلن ترفتالات آسیایی در این هفته تحت فشار ظرفیت‌های جدید در منطقه و کاهش تدریجی تقاضا در میان نزدیکی پایان فصل اوج تبادلات، مجبور به کاهش دوباره قیمت‌های خود شدند. روند قیمتی در سراسر منطقه در اواخر ژوئن هم‌زمان با کاهش نگرانی‌ها در مورد عرضه اندک، نزولی شد.

طبق داده‌های هفتگی شاخص قیمت chemOrbis، قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات صادراتی خارج از چین، در این هفته به کمترین میزان خود در سه‌ماهه اخیر رسیدند، و همچنین قیمت‌های کره جنوبی به کمترین میزان خود از اوایل می‌رسیدند.

نگرانی‌های کمبود عرضه جهانی هم‌زمان با آغاز مجدد تولیدات در اروپا و ظرفیت‌های جدید در چین و ویتنام که آرامش را به دورنمای عرضه بازگرداند، کاهش یافته است. در سراسر آسیا، در طی هفته‌های گذشته تقریباً 1/6 میلیون تن در سال ظرفیت جدید پلی‌اتیلن ترفتالات شروع به فعالیت کرده‌اند.

یکی از منابع تولیدکننده چینی اظهار داشت: «ما در این هفته مشابه بسیاری از عرضه‌کنندگان قیمت‌های خود را کاهش داده‌ایم. سقوط قیمت‌های نفت خام بازارهای معاملات آتی در اواسط هفته، این روند کاهشی را تشدید کرده است.» یکی دیگر از تولیدکنندگان نیز به همین ترتیب گفت: «ما در مورد دورنمای کوتاه‌مدت پلی‌اتیلن ترفتالات خوش‌بین نیستیم. اگرچه، امیدواریم که بازرسی‌های محیط زیستی تأثیر افزایش عرضه را تا مقداری محدود کند.»

یکی از تولیدکنندگان کره جنوبی تائید کرد که، تقاضای محموله‌های آن‌ها حتی بعدازاینکه در این هفته قیمت‌های خود را کاهش دادند، اندک باقی ماند. یکی از منابع تولیدکننده اظهار داشت: «ما در این روزها تحت‌فشار قیمت‌های پایین‌تر چینی‌ها هستیم. به این زودی انتظار هیچ‌گونه بهبود وسیعی را در تقاضا نداریم.»

طبق گفته تعدادی از معامله‌کنندگان در هند، عرضه‌کنندگان چینی در حال ارسال محموله‌های خود به خاورمیانه و آفریقا هستند.

ارسال نظر