کد خبر : 41818

معامله‌کنندگان ترکیه روند پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن ماه نوامبر را پیش‌بینی کردند

احتمال می‌رود کاهش قدرت خرید به دلیل ضعف لیر ترکیه و مشکلات نقدینگی، از هرگونه تلاش برای صعودی کردن قیمت‌ها جلوگیری کند

معامله‌کنندگان ترکیه روند پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن ماه نوامبر را پیش‌بینی کردند

پتروتحلیل- معامله‌کنندگان در ترکیه عمدتاً قراردادهای پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن ماه اکتبر خود را به ترتیب به تغییرات افزایشی و مقداری کاهش منعقد کردند. اگرچه، به دلیل مسائل مالی، فعالیت‌های تجاری به میزان حجم‌های متعادلی محدود بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در این میان، معامله‌کنندگان پیش‌بینی‌های اولیه خود را در مورد روند بازارهای پلی اولفین در ماه نوامبر ارائه دادند.

به نظر می‌رسد جو پلی‌پروپیلن در ماه آینده و همچون ماه‌های گذشته نسبت به پلی‌اتیلن صعودی‌تر باشد، که این امر به دلیل فعالیت نسبتاً بهتر و قیمت‌های پروپیلن در مقیاس جهانی می‌باشد. کاهش عرضه از دو واحد  NATPET و Petro Rabigh نیز پیش‌بینی‌ها را تقویت کرد. در این میان، درنتیجه فعالیت‌های محتاطانه از سوی تاجران، ذخایر انبارها کاهش یافته است.

به گفته تبدیل‌کنندگان، بااین‌وجود، احتمال می‌رود کاهش قدرت خرید به دلیل ضعف لیر ترکیه و مشکلات نقدینگی، از هرگونه تلاش برای صعودی کردن قیمت‌ها جلوگیری کند. یکی از تاجران جهانی تائید کرد: «مشتریان ما به افزایش قیمت‌هایمان واکنش مثبتی نشان ندادند، اگرچه تقاضای پلی‌پروپیلن برای یک ماه دیگر از پلی‌اتیلن بهتر بود.» یکی از تبدیل‌کنندگان پلی‌پروپیلن نیز اظهار داشت که، ازآنجایی‌که محموله‌های آذربایجانی از واحد جدید  SOCAR تا بخشی محدودیت‌های عرضه را جبران خواهند کرد، افزایش قیمت‌های پلی‌پروپیلن بیش از 10 تا 20 دلار در هر تن نخواهند بود.

در این میان، در بازار پلی‌اتیلن، انتظار می‌رود که قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی در ماه نوامبر روندی ثابت را دنبال کنند. تعدادی از معامله‌کنندگان احتمال افزایش قیمت را رد نکردند و اظهار داشتند: «احتمال می‌رود ازآنجایی‌که قیمت‌ها در چهار ماه گذشته افت داشتند، فروشندگان به دنبال افزایش جزئی قیمت‌ها باشند. همچنین، پلی‌اتیلن سبک به دلیل تعطیلی بلندمدت واحد داخلی Petkim، تقویت ‌شده است. 

تعداد زیادی از معامله‌کنندگان تائید کردند که، پلی‌اتیلن سنگین فیلم همچنان به دلیل مشکلات عرضه، حضور محموله‌های آمریکایی و تقاضای ضعیف از سوی مصرف‌کنندگان نهایی، شرایط نامناسبی دارد. یکی از منابع عرضه‌کننده خاورمیانه‌ای اظهار داشت: «در این ماه برای فروش محموله‌های خود با مشکل مواجه شدیم، و مجبور بودیم تا برای انعقاد قرارداد برای پلی‌اتیلن سنگین مصمم‌تر باشیم. احتمال می‌رود در ماه نوامبر بازارهای پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی شاهد تغییر روند باشند، درحالی‌که اگر تقاضا نامناسب باقی بماند، پلی‌اتیلن سنگین جا برای افت بیشتر خواهد داشت.»

یکی از تولیدکنندگان بزرگ عربستانی درست بعد از تعطیلات یک‌هفته‌ای روز ملی قیمت‌های پلی‌پروپیلن ماه اکتبر خود به چین را 50 دلار در هر تن افزایش داد، درحالی‌که قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین فیلم و پلی‌اتیلن سبک فیلم خود را به ترتیب 20 دلار در هر تن و 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش داد، که این امر جو کلی در ترکیه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگرچه، منبع به دنبال افزایش 10 دلاری قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی بود.

 

ارسال نظر