کد خبر : 41122

پیش بینی ها از جو بازار های پلی اولفین آفریقا و خاورمیانه در ماه ژوئن؛

فشار نزولی بازارهای صنایع بالادست و رکود ماه رمضان

در بازار پلی پروپیلن، با توجه عرضه محدود، انتظارات عمدتا از روندی ثابت خبر می دهد

فشار نزولی بازارهای صنایع بالادست و رکود ماه رمضان

پتروتحلیل- معامله کنندگان پلی اولفین در خاورمیانه و آفریقا روند بازار در ماه ژوئن را در میان فشار نزولی بازارهای صنایع بالادستی و رکود ماه رمضان، عمدتا ثابت تا کاهشی پیش بینی کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، اگرچه پیش از ماه رمضان، برخی بازار های منطقه ای شاهد افزایش کوتاه مدت تقاضا بودند، در هفته های گذشته سیری نزولی را طی کرده و برای ماه ژوئن هیچ تغییر قابل توجهی پیش بینی نمیشود.

در بازار پلی پروپیلن، با توجه عرضه محدود، انتظارات عمدتا از روندی ثابت خبر می دهد. احتمال می رود این امر، سیر نزولی تقاضا در ماه رمضان، و همچنین افزایش قیمت های نفت خام و قیمت های نقدی پلی پروپیلن در سراسر جهان را خنثی کند. اگرچه، عرضه مناسب پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی، پیش بینی ها از سیر کاهشی پلی اتیلن را تقویت میکند.

در بازار های آفریقایی، خریداران با توجه به پوشش نیاز های خود پیش از ماه رمضان، موضع انتظار و رصد را اتخاذ کرده اند. تاجران در آفریقای شرقی اشاره داشتند: «عرضه پلی اتیلن بالا است و به همین دلیل خریداران به اندازه نیاز خود خرید می کنند.» در این میان، در آفریقای غربی تقاضا برای محموله های داخلی مناسب بوده است، و به همین دلیل شرکت نیجریه ای ELEME قیمت های اواسط می پلی پروپیلن و پلی اتیلن خود را افزایش داد. 

در مصر، از آنجایی که معامله کنندگان بازار در انتظار قیمت های جدید ماه ژوئن هستند، فعالیت ها به سیر کاهشی خود ادامه داد. تعدادی عقیده داشتد: «احتمال می رود روند صعودی بهای خوراک تقاضای اندک را خنثی کند و قیمت های پلی پروپیلن را ثابت نگه دارد، در حالی که انتظار می رود میزان کافی عرضه پلی اتیلن دورنمای ماه ژوئن را تحت فشار قرار دهد.»

اگرچه، تعدادی از معامله کنندگان در کشور گزارش دادند که کاهش ارزش اخیر پوند مصر در مقابل دلار آمریکا تعدادی از فروشندگان را به افزایش جزئی قیمت های پلی پروپیلن و پلی اتیلن داخلی وا داشته، که احتمال می رود علیرغم سیر کاهشی بازار های نهایی، قیمت های ماه ژوئن را تحت فشار قرار دهد.

بعد از اینکه قرارداد های ماه می را با تغییرات کاهشی منعقد کردند، معامله کنندگان پلی اولفین خاورمیانه پیش بینی های خود را از ماه ژوئن بیان کردند. آن ها انتظار دارند که قیمت های پلی پروپیلن در حول میزان های فعلی خود شناور باشند، و اعتقاد دارند تقاضای اندک با عرضه محدود تعادل ایجاد می کند و با توجه به مشکلات عرضه محدود و روند نزولی تجاری در ماه رمضان، انتظارات از روند کاهشی پلی اتیلن خبر می دهد.

ارسال نظر