کد خبر : 41621

عرضه کافی، قیمت‌های نقدی اتیلن آسیا را کاهش داد

به نظر می‌رسد قیمت‌های نقدی اتیلن در طی زمان مشابه به سیر صعودی نفت خام بازارهای معاملات آتی و نفتا واکنشی نشان ندادند

عرضه کافی، قیمت‌های نقدی اتیلن آسیا را کاهش داد

پتروتحلیل-در آسیا، قیمت‌های نقدی اتیلن در این هفته به دلیل عرضه کافی در میان کاهش تولیدات پلی‌اتیلن در منطقه، به روند کاهشی خود بازگشتند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، سهمیه‌های بالا از سوی عرضه‌کنندگان خاورمیانه‌ای نیز در کاهش قیمت‌های نقدی تأثیرگذار بود.

داده‌های شاخص قیمت chemOrbis نشان می‌دهد که قیمت‌های نقدی اتیلن در خاور دور (CFR) در طی دو هفته گذشته کاهش‌های انباشتی در حدود 55 دلار در هر تن ثبت کردند، و اخیراً به کمترین میزان خود در 13 هفته گذشته رسیدند.

به نظر می‌رسد قیمت‌های نقدی اتیلن در طی زمان مشابه به سیر صعودی نفت خام بازارهای معاملات آتی و نفتا واکنشی نشان ندادند. طبق داده‌های chemOrbis، در طی دو هفته گذشته قیمت‌های نقدی نفتا در حدود 40 دلار در هر تن افزایش یافته‌اند. روند نزولی قیمت‌های نقدی اتیلن همچنین بهبود جزئی بازار پلی‌اتیلن در چین را به چالش کشیده است.

اگرچه عرضه کافی بازار نقدی اتیلن را تحت‌فشار قرار داده است، اما تعدادی از معامله‌کنندگان به فصل عملیات تأمین و نگهداری در اکتبر و نوامبر اشاره کردند، که انتظار می‌رود محموله‌های نقدی در آن زمان در چین کاهش یابد.

شرکت Shanghai SECCO Petrochemical در اوایل اکتبر واحد کراکینگ خود با ظرفیت 1/2 میلیون تن در سال را تعطیل خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این واحد به مدت 50 روز تعطیل باشد.

شرکت Fujian Refining and Petrochemical’s (FREP) در اواخر نوامبر واحد کراکینگ خود با ظرفیت 1/1 میلیون تن در سال را به دلیل عملیات تأمین و نگهداری تعطیل خواهد کرد.

 

ارسال نظر