کد خبر : 41332

فروش پلی‌اتیلن سبک و خطی با بیشترین میزان تخفیف در چین

یکی از تولیدکنندگان بزرگ صعودی قیمت‌های جدید پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی را 30 دلار در هر تن و پلی‌اتیلن سنگین خود را 50 دلار در هر تن کاهش داد

فروش پلی‌اتیلن سبک و خطی با بیشترین میزان تخفیف در چین

پتروتحلیل-در چین، بازار پلی‌اتیلن با توجه به تقاضای ضعیف به دلیل فصل پایین تبادلات، میزان بالای عرضه و بی‌ثباتی یوان، روند ثابت تا کاهشی خود را در ژوئیه ادامه می‌دهد. نه روند صعودی پلی‌اتیلن سبک خطی بازارهای معاملات آتی و نه افزایش قیمت‌های صنایع بالادستی توان بهبود بخشیدن به جو پلی‌اتیلن را ندارند.

به گزارش"پتروتحلیل"، قیمت‌های پلی‌اتیلن وارداتی در حدود 1340 تا 1400 دلار در هر تن برای پلی‌اتیلن سنگین فیلم، 1100 تا 1215 دلار در هر تن برای پلی‌اتیلن سبک فیلم و 1100 تا 1235 دلار در هر تن برای پلی‌اتیلن سنگین فیلم (همگی CIF، نقدی) قرار گرفتند. پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک خطی در این هفته با افت قیمت 5 تا 25 دلار در هر تن مواجه شدند درحالی‌که پلی‌اتیلن سبک با کمترین میزان تقاضا در میان محصولات پلی‌اتیلن با افت 40 دلاری همراه شد. داده‌های شاخص قیمت chemOrbis نشان می‌دهد که بازارهای پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم از اوت 2017 در زیر قیمت‌های اتیلن معامله شده‌اند، و این فاصله قیمتی بین پلی‌اتیلن سبک/پلی‌اتیلن سبک خطی با اتیلن در حال حاضر با 230 تا 235 دلار  در هر تن در بیشترین میزان خود قرار گرفته است. در این میان، میانگین قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین فیلم، برای اولین بار از آوریل به زیر قیمت‌های اتیلن جابجا شد.

بیشتر تولیدکنندگان خارجی قیمت‌های خود را در این هفته کاهش دادند. یکی از تولیدکنندگان بزرگ صعودی قیمت‌های جدید پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی را 30 دلار در هر تن و پلی‌اتیلن سنگین خود را 50 دلار در هر تن کاهش داد. یکی از عوامل اظهار داشت: «تقاضای پلی‌اتیلن وارداتی با توجه به ارزش پایین یوان در برابر دلار آمریکا در میان تشدید تنش‌های تجاری، اندک باقی ماند.»

در داخل چین، بازه کلی قیمت‌های اتیلن داخلی شاهد کاهش هفتگی 100 یوان در هر تن بود. ارزش پایین یوان فروشندگان را زیر فشار قرار داد، و نتوانستند قیمت‌های داخلی خود را افزایش دهند تا ضررهای اخیر خود را که حاصل از تغییرات نرخ ارز بود جبران کنند. عرضه کلی داخلی در کنار آغاز مجدد فعالیت‌های چندین واحد به‌جز پلی‌اتیلن سنگین، افزایش یافت. قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی در بازارهای معاملات آتی بورس کالای دالیان در این هفته افزایش جزئی 50 یوانی در هر تن داشتند. یکی از فروشندگان گفت: «علیرغم افزایش قیمت‌های بازارهای معاملات آتی و قیمت‌های اتیلن، پلی‌اتیلن تحت فشار نزولی تقاضای ضعیف فصلی و ریسک‌های نرخ ارز باقی ماند.»

معامله‌کنندگان پلی‌اتیلن عمدتاً بر این باورند که احتمالاً روند کاهشی تا بهبود تقاضا در ماه اوت و پیش از فصل اوج تبادلات ادامه خواهد داشت. یکی از تاجران اظهار داشت: «احتمال می‌رود ارزش پایین یوان و بیشتر شدن عرضه بازار را تحت فشار نگه دارد. اگرچه، پیش‌بینی نمی‌کنیم که قیمت‌های پلی‌اتیلن افت شدیدی را تجربه کنند زیرا روند بازار اتیلن مناسب است.»

• تداوم روند کاهشی علیرغم روند افزایشی پلی‌اتیلن C2

• تقاضای ضعیف در میان بی‌ثباتی یوان و فصل پایین تبادلات

• قیمت پلی‌اتیلن سبک 10 تا 40 دلار در هر تن کاهش یافت، همچنان در کمترین میزان تقاضای خود به سر می‌برد

• قیمت‌های پلی‌اتیلن C2 همچنان بیشتر از بازار پلی‌اتیلن

• تولیدکننده صعودی قیمت‌های پلی‌اتیلن ژوئیه خود را اعلام می‌کند

• افزایش 50 یوانی قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی بازارهای معاملات آتی در این هفته

• پلی‌اتیلن وارداتی (دلار در هر تن): پلی‌اتیلن سنگین فیلم 1340 تا 1400  / پلی‌اتیلن سبک فیلم 1100 تا 1215 / پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم 1100 تا 1235 (CIF)

 

ارسال نظر