کد خبر : 40937

روند صعودی پی‌وی‌سی داخلی در چین/ در انتظار قیمت‌های فورموسا برای ماه می

ما بر این باوریم که بعد از اعلام قیمت‌های ماه می از سوی تولیدکننده تایوانی، مسیر بازار پی‌وی‌سی آسیایی مشخص‌تر خواهد بود

روند صعودی پی‌وی‌سی داخلی در چین/ در انتظار قیمت‌های فورموسا برای ماه می

پتروتحلیل-در چین، روند صعودی بازار داخلی پی‌وی‌سی که در روزهای اول آوریل آغاز شد تا به این هفته تداوم داشت.

به گزارش "پتروتحلیل"، در این میان، از آنجایی‌که معامله‌کنندگان در انتظار قیمت‌های ماه می تولیدکننده اصلی تایوانی می‌باشند، بازار پی‌وی‌سی وارداتی آرام بود.

قیمت‌های داخلی آستیلن و اتیلن در میانگین هفتگی شاهد افزایش 6 تا 19 دلار در هر تن بودند. بازار از سوی روند صعودی پی‌وی‌سی بازار معاملات آتی در بورس کالای دالیان که از 11 آوریل 10 دلار افزایش یافت، تقویت شد. به‌علاوه، فصل عملیات تأمین و نگهداری در دوره آوریل و می در سیر افزایشی اخیر نقش داشتند. یکی از تولیدکنندگان پی‌وی‌سی اظهار داشت: «قیمت‌های داخلی به سبب روند صعودی پی‌وی‌سی بازار معاملات آتی و ذخایر پایین، سیری افزایشی را تجربه کردند. ما بر این باوریم که بعد از اعلام قیمت‌های ماه می از سوی تولیدکننده تایوانی، مسیر بازار پی‌وی‌سی آسیایی مشخص‌تر خواهد بود.»

قیمت‌های وارداتی پی‌وی‌سی گرید k67 با رقم ثابت 980 تا 990 دلار در هر تن (CIF چین و نقدی) گزارش شدند، که در بازه پایینی در غیاب پی‌وی‌سی آمریکایی در هفته گذشته، 40 دلار افزایش داشتند. فعالیت‌های تجاری به دلیل انتظار معامله‌کنندگان برای قیمت‌های ماه می تولیدکننده اصلی تایوانی، ضعیف بود.

در این میان، معامله‌کنندگان اکثراً بر این باور بودند که اعمال تعرفه‌ها از سوی چین بر پی‌وی‌سی وارداتی آمریکا تأثیر عمده‌ای بر پی‌وی‌سی نخواهد گذاشت زیرا چین از قبل بر مواد آمریکایی تعرفه‌های ضد دامپینگرا اعمال کرده بود.

انتظار می‌رود با وجود روند صعودی بازارهای معاملات آتی، همچنین عرضه اندک در میان تعطیلی واحدها به دلیل عملیات تأمین و نگهداری، قیمت‌های داخلی سیر صعودی خود را حفظ کنند. همچنین در بازار وارداتی انتظارات عمدتاً بر این است که تولیدکننده تایوانی در هفته آینده با توجه به ضعف تقاضا در هند، علیرغم روند صعودی بازار داخلی پی‌وی‌سی چین، قیمت‌های خود را با کاهش جزئی اعلام کند.

سرخط خبرها

• افزایش قیمت‌های پی‌وی‌سی داخلی

• تعطیلی واحدها بازار داخلی را تقویت می‌کنند
• افزایش 10 دلاری قیمت‌های پی‌وی‌سی در بازار معاملات آتی در این هفته
• بازار در انتظار قیمت‌های ماه می تولیدکننده اصلی تایوانی
• بازار در مورد تعرفه‌های چین بر پی‌وی‌سی آمریکا نگرانی ندارد
• پی‌وی‌سی گرید k67 وارداتی (دلار در هر تن): 980 تا 990 (CIF)

 

ارسال نظر