کد خبر : 41589

معامله‌کنندگان پلی‌پروپیلن در ترکیه امکان‌پذیر بودن تلاش‌های صعودی ماه سپتامبر را مورد سؤال قرار دادند

طبق گفته منابع آگاه، قیمت‌های رافیا و فایبر ایرانی به ترتیب در رقم 1270 دلار در هر تن و 1300 دلار در هر تن (FCA/CPT) گزارش شدند، درحالی‌که تعدادی از گرید های فیبر در زیر مرز 1300 دلار در هر تن قیمت‌گذاری شده‌اند

معامله‌کنندگان پلی‌پروپیلن در ترکیه امکان‌پذیر بودن تلاش‌های صعودی ماه سپتامبر را مورد سؤال قرار دادند

پتروتحلیل- در ترکیه، قیمت‌های پلی‌پروپیلن در بازارهای داخلی و وارداتی در هفته بعد از عید با توجه به تخفیفات قابل‌توجه مشاهده‌شده در کانال توزیع و ایده افزایش جزئی قیمت‌های تعدادی از عرضه‌های خارجی برای ماه سپتامبر، در جهت‌های مخالفی حرکت کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخلی، میزان کلی قیمت‌های رافیا 30 تا 50 دلار در هر تن عقب‌نشینی کرد و به 1530 تا 1620 دلار در هر تن (ex-warehouse، نقدی، مالیات بر ارزش‌افزوده) رسیدند. تعدادی از فروشندگان برای جذب خریداران مجبور به ارائه تخفیفات شدند. تعدادی از معامله‌کنندگان تائید کردند: «ازآنجایی‌که فروشندگان عمدتاً احتیاج به پول نقد دارند یا تحت‌فشار هستند، قیمت‌ها در بازه پایینی یا نزدیک به آن قابل‌ارائه نیستند.»

در اواسط هفته، قیمت‌های محموله‌های رافیا و فایبر عربستان سعودی با هزینه‌های قدیمی‌تر به ترتیب در رقم 1240 دلار و 1270 دلار در هر تن (CFR ترکیه، 6.5 درصد مالیات، نقدی) قرار گرفتند. این میزان قیمت‌ها در نیمه دوم هفته به‌طور گسترده توسط معامله‌کنندگان بازار تائید نشدند. ایده‌های افزایش قیمت رافیا و فایبر سعودی با میزان 30 دلاری از هفته پیش از عید، به ترتیب در رقم 1280 دلار در هر تن و 1300 تا 1310 دلار در هر تن نمایان شدند. یکی از فروشندگان گفت: «اگرچه نمی‌توانیم بگوییم که قیمت‌ها به‌طور کامل بهبود یافته‌اند، اما در کنار این تلاش‌های صعودی تعدادی درخواست دریافت کرده‌ایم.»

طبق گفته منابع آگاه، قیمت‌های رافیا و فایبر ایرانی به ترتیب در رقم 1270 دلار در هر تن و 1300 دلار در هر تن (FCA/CPT) گزارش شدند، درحالی‌که تعدادی از گرید های فیبر در زیر مرز 1300 دلار در هر تن قیمت‌گذاری شده‌اند.

اهمیتی ندارد که بازار پلی‌پروپیلن چین در میان تجارت محتاطانه به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین، در چه جهتی حرکت خواهد کرد، خریداران و فروشندگان بر این باورند که قیمت‌های وارداتی در ترکیه با توجه به قیمت‌های محموله‌های وارداتی در چین، دیگر جایی برای کاهش ندارند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که میزان پایین ذخایر تبدیل‌کنندگان از روند کاهشی قیمت‌ها جلوگیری کند، و در هفته آینده زمانی که خریداران به‌طور کامل از تعطیلات بازگشتند، آن‌ها را مجبور به خرید بکند. احتمال می‌رود روند ثابت تا افزایش جزئی برای قراردادهای پروپیلن در اروپا نیز فروشندگان را تقویت کند. اگرچه، اینکه تلاش‌های صعودی در میان تداوم چالش‌های اقتصادی کارگر خواهند بود، هنوز مشخص نیست. یکی از معامله‌کنندگان اظهار داشت: «با توجه به‌جای افزایش تقاضا در کنار تلاش‌های صعودی و تداوم مشکلات ذخیره‌سازی در ترکیه، بهبود وضع قراردادها ما را متعجب نخواهد کرد. درمجموع، ظاهراً وسعت بازار پلی‌پروپیلن با توجه به ارزش پایین لیر ترکیه در ماه‌های اخیر، کاهش خواهد یافت.

سرخط خبرها

  • شرایط ضعیف اقتصادی دورنمای کوتاه‌مدت را نامشخص کرد
  • امکان‌پذیری روند صعودی قیمت‌های پلی‌پروپیلن وارداتی در ماه سپتامبر تحت بحث و بررسی
  • ذخایر خریداران اندک است، و معامله‌کنندگان از ذخیره پلی‌پروپیلن اجتناب می‌کنند
  • با توجه به سودها در چین، احتمال هیچ‌گونه کاهشی نمی‌رود
  • قیمت‌های داخلی رافیا با توجه به فشار ذخایر، و احتیاج به پول نقد کاهش یافتند
  • رافیا داخلی (دلار در هر تن): 1530 تا 1620 (ex-warehouse)
  • پلی‌پروپیلن وارداتی سعودی (دلار در هر تن): رافیا 1240 / فایبر 1270 (CIF)

Middle East

PP raffia (-)1230-1250 (-) USD/ton

PP fibre (-)1250-1270 (-) USD/ton

Iran

PP raffia (-)1260-1280 (-) USD/ton

PP fibre (-)1280-1300 (-) USD/ton

 

ارسال نظر