کد خبر : 41561

بازار داخلی پلی‌پروپیلن از روند کاهشی قیمت‌های معاملات آتی در چین تحت‌فشار است

قیمت‌های وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا در میزان‌های هفته گذشته و در رقم 1230 تا 1260 دلار در هر تن (CIF، نقدی) گزارش شدند

بازار داخلی پلی‌پروپیلن از روند کاهشی قیمت‌های معاملات آتی در چین تحت‌فشار است

پتروتحلیل- در چین، بعد از روند صعودی از اواسط ژوئیه، بازار داخلی پلی‌پروپیلن تحت‌فشار عقب‌نشینی قیمت‌های بازارهای معاملات آتی، در طی هفته روندی ثابت تا کاهشی را دنبال کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های داخلی هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا از هفته گذشته در بازه پایینی 100 یوان در هر تن (15 دلار) کاهش یافتند، درحالی‌که قیمت‌ها در بازه بالایی ثابت ماند. قیمت‌های پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی در بورس کالای دالیان نیز شاهد کاهش هفتگی 189 یوان در هر تن (28 دلار) از 23 اوت بودند. اگرچه عرضه محدود باقی ماند و تقاضا نسبتاً با توجه به ارزش پایین یوان بهتر از بخش وارداتی بود، اما قیمت‌های داخلی در این هفته تحت‌فشار روند کاهشی بازارهای معاملات آتی قرار گرفتند. یکی از تاجران اظهار داشت: «بازار تا به این جای هفته روند کاهشی قیمت‌های بازارهای معاملات آتی را دنبال کرده است. تقاضای محموله‌های داخلی از محموله‌های وارداتی با توجه ارزش پایین یوان در برابر دلار بهتر است، درحالی‌که فروشندگان با توجه به محدودیت عرضه داخلی تحت‌فشار فروش قرار ندارند.»

قیمت‌های وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا در میزان‌های هفته گذشته و در رقم 1230 تا 1260 دلار در هر تن (CIF، نقدی) گزارش شدند. تقاضای محموله‌های وارداتی با توجه به ریسک‌های نرخ ارز در میان افزایش تنش‌های تجاری با آمریکا، ضعیف بود، درحالی‌که عرضه وارداتی محدود باقی ماند. یکی از تولیدکنندگان تایلندی قیمت‌های خود را از هفته گذشته ثابت نگه داشت. یکی از تاجران چینی گزارش فروش رافیا هندی و سعودی در بازه پایینی در این هفته را داد و گفت: «با توجه به این حقیقت که فروشندگان تحت‌فشار فروش قرار ندارند و قیمت‌های نقدی پروپیلن صعودی هستند، پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌های وارداتی پلی‌پروپیلن در روزهای آتی در حول میزان‌های فعلی شناور باشند.» طبق داده‌های شاخص قیمت chemorbis، قیمت‌های نقدی پروپیلن در آسیا اخیراً به بیشترین میزان خود از نوامبر 2014 رسیده‌اند.

همچنان که روند کاهشی بازارهای معاملات آتی ادامه یابد، روند نزولی قیمت‌های داخلی پلی‌پروپیلن در روزهای آتی نیز ادامه میابد. اگرچه، تعدادی از معامله‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که این روند کاهشی با توجه به محدودیت عرضه داخلی و پیش‌بینی‌ها از بهبود تقاضا هم‌زمان با فصل اوج تبادلات در دوره سپتامبر تا اکتبر، کوتاه‌مدت خواهد بود. در بازارهای وارداتی، با توجه به محدودیت عرضه و تقاضای ضعیف در میان تنش تجاری، هیچ‌گونه تغییر اساسی در قیمت‌ها پیش‌بینی نمی‌شود.

سرخط خبرها

  • روند کاهشی جزئی پلی‌پروپیلن داخلی بعد از پنج هفته روند افزایشی
  • پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی کاهش هفتگی 189 یوان را ثبت کرد
  • ریسک‌های نرخ ارز تقاضای وارداتی را ضعیف نگه داشته است
  • رافیا سعودی و هندی در رقم 1230 دلار (CIF) فروخته شدند
  • قیمت‌های پروپیلن نقدی به بیشترین میزان خود از نوامبر 2014 رسیدند
  • قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا وارداتی (دلار در هر تن): 1230 تا 1260 (CIF)

 

ارسال نظر